مقالات لیزر

انواع روش های لیزر مـو های نازک و کرکی | موهای نازک و کرکی را به چه روشی لیزر می کنند؟

انواع روش های لیزر مـو های نازک و کرکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

انواع روش های لیزر مو های نازک و کرکی

انواع روش های لیزر مـو های نازک و کرکی چگونه است؟ لیزر، یکی از فنون آرایشی بوده که با از بین بردن مو های زائد، سبب زیبایی بدن می شود.

در این میان برخی افراد از موهای ضعیف تری برخوردار هستند که عملیات لیزر را کمی سخت تر به نهایت خواهد رساند؛ برای نتیجه بهتر باید ابتدا از روش های لیزر مو های نازک و کرکی آگاهی پیدا کنند.

یکی از دغدغه‌ های افراد، مخصوصا بانوان، رشد مو های زائد در اکثر نقاط بدن آن ها می باشد.

راه های متفاوتی برای برطرف نمودن مو های زائد پیشنهاد شده است؛ به عنوان مثال اپیلاسیون یکی از روش های عنوان شده برای کمک به کم تر کردن و یا از بین بردن مو های زائد می باشد.

علاوه بر آن روشی وجود دارد که امروزه از طرفداران بسیاری نسبت به اپیلاسیون و بند انداختن و …برخوردار شده است که لیزر نام دارد.

در واقع ، لیزر دستگاهی است که سبب می‌ شود ریشه ی موها بسوزد، به این ترتیب مو ضیف شده و دیگر رشد نخواهد کرد‌.

انواع روش های لیزر مـو های نازک و کرکی

دیوایس لیزر برای رفع موهای نازک و کرکی

انواع روش های لیزر مـو های نازک و کرکی چیست؟نکته حائز اهمیت این است که متخصصان هنگام انتخاب دستگاه لیزر برای انجام امور مذکور برای افراد گوناگون، می بایست به رنگ پوست و نوع پوست آن ها توجه کنند؛ چرا که برخی دستگاه‌ ها در رنگ پوست تاثیر نامطلوب خواهند گذاشت و برخی دستگاه‌ ها، مناسب برای هر نوع پوستی نمی باشند و امکان دارد به آن ها صدمه بزنند؛ همچنین برخی نیز ، مناسب لیزر مو های نازک و کرکی نیستند.

دستگاه لیزر را می‌ توان با توجه به منبع نور آن ها به دو دسته تقسیم بندی نمود؛ دسته ی اول دستگاه‌ هایی هستند که نور واقعی تولید می ‌کنند، اما در دسته ی دوم، نور شدید پالسی تولید می‌ شود.

نام یکی از دستگاه های لیزر که نور واقعی تولید می‌ کند، الکساندرایت می باشد، دستگاه لیزر الکساندرایت نیز انواع گوناگونی را در بر می‌ گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع روش های لیزر مـو های نازک و کرکی

اسامی انواع دستگاه لیزر الکساندرایت:

  • لیزر الکساندرایت آپوچی
  • لیزر الکساندرایت دکا
  • لیزر الکساندرایت نابلکس
  • لیزر الکساندرایت موتوس
  • لیزر الکساندرایت بایوس
  • لیزر الکساندرایت اپیکر.

لیزر موهای کرکی

انجام لیزر به طرز صحیح و با نتیجه مطلوب، ملزوم به رعایت شروط خاصی می باشد؛ در صورت رعایت شرط های عنوان شده می‌ توان شاهد نتیجه خوب آن بود‌. شرایط لازم برای انجام لیزر عبارت اند از:

✓ تیره بودن رنگ مو های زائد

✓ روشن بودن پوست بدن

✓ ضخامت موهای زائد

درست است که موارد مذکور از شرایط لازم انجام لیزر مو های نازک و کرکی هستند اما به این معنا نیست که افرادی با پوست های تیره و با مو های زائد روشن، امکان بهرمند شدن از خدمات لیزر را ندارند، بلکه این امر توسط دستگاه های متفاوت لیزر قابل انجام است.

یکی از سوالاتی که امکان دارد ایجاد شود این است که آیا افرادی که از موهای زائد با ضخامت کم یا همان موهای کرکی برخوردار هستند، می‌ توانند از مزایای لیزر برخوردار شوند؟

در جواب این سوال می توان گفت که بهرمندی از لیزر مو های نازک و کرکی ممکن خواهد بود، اما این نوع افراد می بایست وقت بیش تری را صرف این کار نمایند و در تعداد جلسه‌ های بیش تری شرکت کنند؛ به طور کلی برای لیزر مو های کرکی به ۱۲ جلسه نیاز می باشد، در این صورت بر طرف نمودن مو های زائد کرکی قابل انجام بوده و نتیجه مطلوبی را در پی دارد.

راه حلی مناسب در لیزر مو های نازک و کرکی

دستگاه لیزر انواع گوناگونی با نام‌ های متفاوت دارد که کمی قبل تر با یکی از انواع آن آشنا شدید. دایود نیز نوع دیگری از دستگاه لیزر می باشد‌، همراه با دایود و الکساندرایت لیزر موهای زائد کرکی نیز انجام خواهد شد.

اما همان طور که ذکر شد ، نیاز به مدت زمان بیش تری دارد؛ اما امروزه تولید دستگاه جدیدی به کمک لیزر مو های نازک و کرکی شتافته است که در واقع این دستگاه به طوری طراحی شده است که می تواند در مدت زمان کم تری موهای زائد کرکی و نازک را نابود سازد.

ان دی یانگ، دستگاه مذکور است که می‌ توان همراه با آن تمامی موهای زائد کرکی واقع در صورت، شکم و … را از بین برد.

ان دی یانگ از اشعه هایی برخوردار است که قدرت نفوذ بسیاری دارند‌. مزیت استفاده از این دستگاه علاوه بر این که شرکت در جلسه های لیزر را کم تر می کند، به سلول های سازنده پوست نیز صدمه‌ ای وارد نخواهد کرد.

آسیب های وارده به بدن در لیزر موهای نازک و کرکی

لیزر مو های نازک و کرکی، افزون بر آن که از مزیت هایی بر خوردار است، عوارضی را نیز در پی دارد. اولین ری اکشنی که بدن نسبت به لیزر انجام خواهد داد، بروز التهاب در ناحیه انجام لیزر می باشد.

یکی دیگر از عارضه هایی که پس انجام لیزر بروز خواهد داد و نباید نسبت به آن بی توجه بود، صدمه ی وارده بر چشم می باشد که در صورت استفاده نکردن از عینک، حتما رخ می دهد.

برخی افراد نیز ممکن است دچار تاول در ناحیه لیزر شده، بشوند. گاهی اوقات ممکن است ناحیه ای که لیزر می شود، با زیاد شدن مو های زائد مواجه شود.

امکان این که ناحیه ی لیزر شده دچار تغییر رنگ در پوست شود نیز وجود دارد؛ البته لازم به ذکر است که این تغییر رنگ موقت می باشد. پوسته پوسته شدن نیز یکی از عوارض ناشی از لیزر است که معمولا در افرادی که از پوستی خشک برخوردار هستند، بروز می کند.

در صورت مراجعه به مرکز های غیر معتبر با پرسنل بی تجربه و نا کار بلد، در حالی که خطایی از سوی فرد انجام دهنده رخ دهد، ناحیه ی لیزر شده زخم خواهد شد.

سخن پایانی

توصیه می شود پیش از مراجعه به مراکز انجام لیزر، در رابطه با این امر آگاهی کسب کرده، سپس اقدام نمائید. در این مقاله قصد داشتیم شما را با انواع دستگاه های کار آمد از قبیل دستگاه لیزر تیتانیوم ، در لیزر موهای نازک و کرکی آشنا کرده و شرایط انجام لیزر را عنوان کنیم. با امید این که قدمی موثر در این زمینه برای شما عزیزان برداشته باشیم.

ادامه
دستگاه جوانسازی ترامیدس تیکسل (Tixel) چیست؟(قیمت، 5 مزایا و معایب)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا