مقالات لیزر

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟ | موارد مهم و لازم درباره لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟ دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از موثر ترین دستگاه ها جهت رفع موهای زائد است. این دستگاه با جدید ترین و پیشرفته ترین فناوری و تکنولوژی های روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

دلیل اصلی نامگذاری این دستگاه به خاطر وجود طول موج ساطع شده از آن است. طول موجی که از این دستگاه متصاعد می شود برابر با ۷۵۵ نانومتر می باشد. از این رو این نوع لیزر را الکساندرایت می نامند که دارای انواع مختلفی می باشد.

معرفی کامل دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟ در دستگاه لیزر الکساندرایت از سنگ یاقوت استفاده می شود. بنابراین دارای کیفیت و کارایی مناسب و بالایی است. نوری که از دستگاه تابیده می شود به رنگ سرخ بوده و در طیف رنگی مادون قرمز قرار دارد.

نکته مهم درباره این نوع لیزر آن است که با کوتاه کردن پهنای پالس و زمان تخلیه در هدف آن می توان کارکرد آن را تغییر داد.

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟

سایر کاربردهای لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت اغلب برای رفع موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال در بسیاری مواقع از آن در جهت درمان واریس، لکه های پوستی به دلیل کهولت سن و درمان رگ های عنکبوتی نیزاستفاده می شود. همچنین مبتلایان به واریس نیز برای درمان بیماری خود از این نوع لیزر استفاده می کنند.

انواع مختلف دستگاه الکساندرایت : انواع مختلفی از دستگاه لیزر الکساندرایت وجود دارند که مهم ترین آن ها شامل موارد ذیل می باشند:

۱: لیزر آلما: یکی از منحصر به فردترین دستگاه های الکساندرایت لیزر آلما است. این لیزر دارای قدرت و سرعت بالایی می باشد. بنابراین در کم ترین زمان ممکن موهای زائد را از روی پوست بدن حذف می نماید. مهم ترین ویژگی این نوع لیزر آن است که می توان از آن بر روی انواع پوست ها استفاده کرد.

۲: لیزر کوترا: یکی از ایمن ترین لیزرهای الکساندرایت لیزر کوترا است. سیستم خنک کننده این لیزر به حدی کارآمد و مناسب است که تحت هیچ شرایطی پوست بدن افراد دچار سوختگی نخواهد شد. البته برای استفاده از این لیزر بهتر است با پزشک مشورت شود.‌

۳: لیزر آریون: این نوع لیزر دارای یک اسکنر بسیار بزرگ است به همین دلیل برای نواحی وسیعی که نیاز به لیزر داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین لیزر آریون دارای پالس هایی با فاصله زمانی کوتاه و فرایند خنک کننده پوست است. به همین دلیل در صورت استفاده از این نوع لیزر نباید نگرانی بابت سوختگی و سوزش پوست به خود راه داد.

ویژگی های بارز دستگاه لیزر الکساندرایت

  • قابلیت نصب بهترین سیستم خنک کننده
  • عدم ایجاد زخم و التهاب طولانی در پوست افراد.
  • متورم شدن فولیکول مو بعد از انجام لیزر، که نشان دهنده موفقیت لیزر است.
  • برخورداری از یک سیستم خنک کننده بسیار مطلوب و کارآمد.
  • عدم نیاز به استفاده از ژل بر روی پوست.
  • قابل استفاده جهت رفع مو و رفع عارضه های پوستی.
  • قابلیت رفع موهای بسیار نازک .
  • جذب راحت طول موج ساطع شده از دستگاه توسط ملانین موجود در موهای زائد.
  • بیشترین تاثیر بر روی رنگدانه های مو به دلیل عمق نفوذ پذیری موج.
  • مدت زمان اندک برای درمان به کمک این نوع لیزر.
  • سریع ترین نوع لیزر برای رفع موهای زائد.

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟

نحوه کار دستگاه الکساندرایت

عملکرد و نحوه کار لیزر الکساندرایت به این شکل است که طول موج نور لیزر با قدرت بالا به ناحیه تحت درمان تابانده می شود. به محض برخورد این امواج با پوست گرما و حرارت کنترل شده ای در پوست ایجاد می شود.

گرمای ایجاد شده فولیکول موها ی زائد را هدف قرار می دهد. در نهایت فولیکول مو از ریشه بیرون آمده و به مرور زمان رشد آنها متوقف می شود.

نکته: این نوع لیزر تنها لیزری است که در بیماران دارای فشار خون بالا بدون مانع به کار برده می شود. همچنین تا حدودی سبب کنترل و درمان فشار خون آنان نیز می شود.

نکات مهم در خصوص استفاده از دستگاه رفع موی الکساندرایت

در صورت استفاده از لیزر الکساندرایت باید توجه داشت فرایند کار توسط متخصص پوست انجام بگیرد. زیرا دستگاه این نوع لیزر بسیار پیشرفته و حساس است.

همچنین باید توجه داشت در زمان استفاده از این لیزر از هیچ گونه ژلی بر روی پوست استفاده نشود. زیرا سبب سوزش و سوختگی در ناحیه مورد استفاده می شود.

علاوه بر آن افرادی که دارای پوستی تیره هستند بهتر است از استفاده از این نوع لیزر خودداری کنند. زیرا به دلیل رنگدانه های تیره موجود در پوست شان گرمای بیشتری را جذب کرده که در نتیجه سبب سوختگی پوست آنان خواهد شد.

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟

مزیت های استفاده از دستگاه رفع مو الکساندرایت

  • درمان اختلالات عروقی.
  • قابل استفاده برای افرادی که از مشکلات رنگدانه ای رند رنج می برند.
  • جوان و شاداب شدن پوست بدن.
  • پاکسازی کامل پوست.
  • از بین بردن موهای زائد.
  • تغییر رنگ پوست.
  • ایجاد عوارض بسیار اندک در پوست.

نکات قابل توجه پس از انجام لیزر به کمک الکساندرایت

لیزر الکساندرایت و نکات مهمی که باید درباره آن دانست؟ در انجام لیزر الکساندرایت فرد اندکی درد در ناحیه تحت درمان احساس می کند که این امر عادی و معمول است. علاوه بر آن ممکن است التهاب و قرمزی نیز در پوست مشاهده می شود که بعد از ۲۴ ساعت به طور کامل رفع می شود.

همچنین در مواردی نادر ممکن است ناحیه تحت درمان اندکی کبود شود که این حالت نیز موقتی می باشد. بهتر است بعد از انجام لیزر محل مورد نظر با پماد و ژل های مخصوص پوشش داده شود. این کار تا حد زیادی موجب تسکین درد و سوزش می شود.

نقاطی از بدن که لیزر الکساندرایت بهترین تاثیر را بر آن ها خواهند گذاشت

به طور کلی لیزر الکساندرایت بر روی نواحی از بدن که موهای زائد در آن ها دیده می شوند بیشترین تاثیر را می گذارد. چانه، بیکینی، زیر بغل، دست ها و پاها، شکم و کمر از جمله این نواحی در بدن می باشند.

کلام پایانی

استفاده از لیزر الکساندرایت همانند تمامی لیزرهای دیگر از جمله دستگاه لیزر کیوسوئیچ سبب ایجاد عوارضی در پوست بدن افراد نمی شوند و اگر هم عوارض داشته باشد به حدی ناچیز و غیر ملموس هستند که هیچ گونه مشکلی را برای افراد ایجاد نمی کنند. بنابراین به جرات می توان گفت این نوع لیزر مناسب ترین و مطلوب ترین لیزر برای رفع موهای زائد است.

ادامه
تاثیر لیزر بر فولیکول ها چگونه اتفاق می افتد؟ | 5 علت برگشت پذیری لیزر مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا