مقالات لیزر

آموزش کار با دایـود لیزر | آشنایی و یادگیری انجام کار با لیزر با دیوایس دایود لیزر توسط متخصصان

آموزش کار با دایـود لیزر

زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش کار با دیوایس دایـود لیزر

آموزش کار با دیوایس دایـود لیزر چگونه است؟دستگاه لیزر دایود یکی از بهترین و پرکاربرد ترین دستگاه لیزر درجهت رفع موهای زائد است.

همان طور که می دانید دستگاه لیزر یکی از بهترین تکنیک ها در حذف موهای زائد است. به طوری که موهای زائد بدن و صورت را به طور دائمی از بین می برد. در ادامه به ویژگی ها و اموزش کار با دستگاه لیزر دایود می پردازیم.

آشنایی با دیوایس دایـود لیزر

دستگاه لیزر دایود با کیفیت و طول موج بالا یکی از محبوب ترین دستگاه های لیزر برای کیلینیک های تخصصی مو زدایی است. آموزش کار با دستگاه دایـود لیزر بدین صورت است که با دستگاه لیزر دایود طی ۶ تا ۸ جلسه تمام موهای زائد بدن را می توان از بین برد.

به طوری که بعد از ترمیم چند جلسه موهای زائد به صورت دائمی از بین می رود. وظیفه ی دستگاه لیزر حذف موهای زائد ناحیه زیر بغل، دست و پا، ناحیه بیکینی، کمر و شکم، صورت است.

در واقع دستگاه لیزر دایود با ایجاد فرکانس و انرژی بالا به لایه های پوست نفوذ می کند و همچنین گرمای بسیاری را در لایه های پوست تولید می کند که باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شود.

از سوی دیگر ریشه مو می سوزد و موهای زائد از بین می رود. با استفاده از دستگاه دایود افراد نتیجه ای مثبت و پوستی صاف و براقی را دریافت می کنند.

آموزش کار با دایـود لیزر

چگونگی کار با دیوایس دایـود لیزر

در واقع چگونگی کار با دستگاه لیزر دایود بسیار مهم است؛ چرا که سبب افزایش کیفیت و اثر بخشی کار لیزر می شود. دستگاه لیزر دایود از بدنه، مانیتور، هند پیس ایجاد شده است. بنابر این برای راه اندازی دستگاه لیزر دایود باید از سوییچ استفاده کرد.

پس از راه اندازی دستگاه دکمه ی Enter یعنی شروع زده می شود. از سوی دیگر تنظیمات لازم برای طول موج ها و فرکانس های منتشر شده، انجام می شود. تنظیمات دستگاه به رنگ پوست و جنس موهای زائد بستگی دارد.

به طوری که موهای نازک از طول موج بیشتری برخوردار است؛ و همچنین موهای زائد ضخیم راحت تر از بین می رود. در نهایت می توان سیستم های خنک کننده و فیلتر اب و هوا را نیز تنظیم کرد تا از درد و سوختگی جلو گیری شود.

دستگاه لیزر مثل اتو بر روی پوست کشیده می شود و با انتشار طول موج ها ریشه موهای زائد را از بین می برد. در نتیجه در صورت عدم تجربه کافی کیلینیک ها استفاده از دستگاه لیزر دایود سبب سوختگی، حساسیت، عفونت ها و بیماری های پوستی می شود.

آموزش کار با دایـود لیزر

عوامل موثر در تنظیم دیوایس دایـود لیزر

همان طور که می دانید، رنگ پوست و جنس موهای زائد در تنظیم طول موج و فرکانس دستگاه لیزر دایود تاثیر گذار است. به طوری که برای تنظیم راحت تر این دستگاه رنگ پوست را به ۶ قسمت تقسیم کرده اند و بنابر هر کدام از رنگ های پوست طول موج ها را کم یا زیاد می کنند.

در نتیجه می توان گفت در ابتدای کار متخصص مو زدایی ۲۰ درصد طول موج را افزایش می دهد تا میزان تحمل درد افراد را بسنجند. پس از ان با استفاده از دکمه های مثبت و منفی در طی کار طول موج دستگاه لیزر دایود را تنظیم می کنند.

در جلسات اول به تدریج موهای زائد کاهش می یابد و در انتهای جلسات موهای زائد به طور دائمی از بین می رود. در نهایت تنظیم دستگاه لیزر یکی از مهم ترین نکات ایمنی است. بنابر این باید افراد با دقت بسیاری دستگاه لیزر دایود را تنظیم کنند.

کاربرد و مزایای دیوایس لیزر دایود

از مهم ترین مزایای دستگاه لیزر دایود سرعت و کیفیت بالای دستگاه است. در واقع دستگاه لیزر دایود نسبت به دستگاه های لیزر دیگر قدرت اثر بخشی و نفوذ به عمق پوست را دارد. دستگاه لیزر دایود دارای طول موج های مختلف است که با تنظیم دستگاه با سرعت بالا ناحیه وسیع بدن مو زدایی می شود.

از سوی دیگر دستگاه لیزر دایود دارای سیستم خنک کننده و فیلتر اب است، چرا که از سوختگی ناشی از دستگاه لیزر جلوگیری می کند. همچنین دستگاه لیزر دایود در تعداد جلسات کم صد ها تار موی زائد را از بین می برد.

در نهایت می توان گفت در حذف موهای زائد زخیم بسیار موثر است. به طوری که با کم و زیاد کردن فرکانس منتشر شده، موهای زائد زخیم به سرعت از بین می رود.

معایب استفاده از دیوایس دایـود لیزر

همان طور که می دانید، تمام دستگاه ها دارای اشکالاتی هستند. بنابر این می توان گفت دستگاه لیزر دایود نسبت به دستگاه های دیگر از معایب کمتری برخوردار است. به طوری که بیشترین اشکالات دستگاه لیزر دایود عملکرد نامناسب کیلینیک های حذف موهای زائد است.

چرا که به طور حرفه ای کار با دستگاه لیزر دایود را اموزش ندیده اند. همچنین در برخی موارد برای پوست های تیره مناسب نمی باشد. چرا که پوست های تیره از اثر بخشی کمتری برخوردار است.

در نتیجه بازدهی دستگاه پایین می اید. همچنین استفاده از برخی امکانات دستگاه لیزر دایود می تواند وقت گیر باشد. بنابر این می توان از سیستم ها و امکانات به صورت جداگانه استفاده کرد.

آموزش کار با دایـود لیزر

نکات قابل توجه در استفاده دیوایس دایـود لیزر

دستگاه لیزر دایود دارای یک منبع نوری است که توانایی حذف موهای زائد را در سرعت و کیفیت بالا دارد. در واقع نکات قابل توجه در استفاده دستگاه لیزر دایود می تواند استفاده از محیطی کاملا ایمن و بهداشتی باشد.

همچنین استفاده از تهویه و عینک امری ضروری واقع شده است. در نتیجه برای کاهش درد ناشی از لیزر می توان از ژل های خنک کننده و کرم های ترمیم پوست استفاده کرد. در نهایت با ایجاد استاندارد های لازم در ایجاد بهداشت و ایمنی لیزر بهترین نتیجه را از دستگاه لیزر دایود دریافت می کنیم.

سخن اخر

در نتیجه می توان گفت دستگاه لیزر دایود مانند دستگاه لیزر پلاتینیوم اورجینال یکی از بهترین دستگاه های لیزر است؛ که هدف از طراحی این دستگاه حذف موهای زائد با کیفیت و سرعت بالا می باشد.

در واقع دستگاه لیزر دایود در طی جلسات متوالی بهترین نتیجه را به افراد عرضه می کند. به طوری که موهای زائد بدن و صورت در زمان کوتاه از بین می رود. همچنین به افراد پوستی زیبا و براق هدیه می کند.

ادامه
لیزر خانگی فیلیپس( 0 تا 100 قیمت، کاربردها، ویژگی ها، مشخصات، مزایا و معایب)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا