مقالات لیزر

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 | فرق کارکردن با RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2 ؟

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 در میزان بهبودی جای جوش یا همان اسکار و بخیه های سطحی و اسکار های جراحی است.

این دو تکنولوژی برای جوانسازی پوست به کار می روند. هر یک از آنها دارای اثرات و مکانیسم های متفاوتی هستند. در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 در چیست؟

همانطور که گفته شد تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 در میزان بهبودی اسکار های پوستی است. برای درمان اسکار ها و بخیه های سطحی استفاده از لیزر فرکشنال دی اکسید کربن بهتر از فرکشنال رادیو فرکانسی یا RF است. زیرا روند بهبودی سریعتر و بهتر خواهد بود.

اما برای درمان جای جوش و اسکار زخم استفاده از Rf فرکشنال بهتر است. اما مهم ترین تفاوت های این دو مربوط به کاربرد و شیوه انجام عمل زیبایی آن ها است. هر دوی این روش ها از روش های نوین برای زیبا سازی پوست هستند که بر اساس نوع ضایعات پوستی هر یک از آنها دارای کاربرد های متفاوتی هستند.

استفاده از RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2

حفظ سلامتی و زیبایی چهره یکی از مهمترین فعالیت هایی است که هر انسانی در زندگی برای خود انجام خواهد داد. موضوع تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 زمانی مطرح می شود که افراد برای زیبا تر شدن به یکی از این دو روش روی می آورند.

بدهی است که هر یک از آنها برای افرادی مناسب است که دارای شرایط خاص باشند. تا کنون روش های مختلفی برای حفظ زیبایی و سلامت بدن اختراع شده است اما با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد به وجود آمدن روش های بی عیب و نقص تر شده ایم.

هر دو روش فوق الذکر از روش های نوینی هستند که برای جوانسازی پوست و رفع ضایعات پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. لازم است توضیحاتی در خصوص هر یک از این روش ها برای درک تفاوت های این دو ارائه شود.

Rf فرکشنال چیست؟

در ذکر تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 برای جوانسازی پوست ابتدا در خصوص آر اف فرکشنال بحث و گفت و گو خواهیم کرد. روشی مدرن برای زیبا سازی که از امواج رادیو فرکانسی استفاده می شود. این روش با لیزر درمانی فرق دارد و بسیاری آن را با لیزر اشتباه می گیرند.

نحوه عملکرد این روش به این صورت است که یک عمق مشخص از امواج رادیو فرکانسی را آزاد کرده و بر روی پوست منتشر خواهد کرد. این روش دارای مزایای خاصی است که فاقد عوارض جانبی برای پوست می باشد.

استفاده از دستگاه فرکشنال برای جوانسازی پوست یکی از مزایای استفاده از این روش است زیرا نتایج قابل قبولی را برای افراد در پی خواهد داشت. بسته به نوع پوست و مشکلات آن پزشک معالج تعداد جلسات مشخصی را برای فرد تعیین خواهد کرد.

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 چیست؟

در خصوص تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 باید به این نکته اشاره کرد که هر یک از این روش ها برای نوع خاص پوست مناسب است. اما لیزر فرکشنال دی اکسید کربن برای چه پوست هایی مناسب است؟ همانطور که گفته شد یکی از روش های نوین جوانسازی پوستی است که از تکنولوژی خاصی در آن استفاده می شود.

در لیزر دی اکسید کربن مشکلات پوستی اعم از جای جوش و درمان منافذ صورت می گیرد. علاوه بر آن عملیات جوانسازی پوست و سفت شدن پوست نیز با استفاده از این روش امکان پذیر است.

عملکرد این روش به این صورت است که با استفاده از لیزر چند لایه از پوست حذف خواهد شد. با استفاده از انرژی نو منافذی را در پوست ایجاد کرده و در نهایت عملیات جوانسازی انجام خواهد شد.

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 در نحوه عملکرد

همانطور که گفته شد تفاوت این دستگاه در نحوه عملکرد و شیوه درمانی است. همچنین اثراتی که بر جوانسازی بر پوست دارد نیز گویای این تفاوت ها می باشد. استفاده از اصلی از آر اف فرکشنال برای درمان کشیدگی پوست و افتادگی آن است.

همچنین بهبود اسکار های آکنه و جوش با استفاده از فرکشنال دی اکسید کربن بیشتر از فرکشنال FR می باشد. همچنین از دیگر تفاوت های این روش در بروز عوارض فیزیکی است. آر اف فرکشنال دارای عوارض کمتری نسبت به فرکشنال دی اکسید کربن می باشد.

روش فرکشنال CO2 روشی تهاجمی است و به همین جهت دارای عوارض پس از جوانسازی است. البته این عوارض کاملا موقت هستند.

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 برای افراد مختلف

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 در دوران نقاهت یکی از تفاوت های این دو روش است. افرادی که قصد استفاده از این روش را دارند بایستی به این مهم توجه داشته باشند و شرایط خود را در نظر داشته باشند. افرادی که فرصت استراحت پس از درمان را ندارند باید از روش آر اف فرکشنال استفاده کنند.

همچنین استفاده از این روش برای فصول گرم تر مناسب است. افرادی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند می توانند نتیجه بهتری از روش RF فرکشنال بگیرند.

یکی دیگر از موارد مهم در خصوص تفاوت های این دو روش در استفاده از دستگاه می باشد. دستگاه Co2 فرکشنال دارای لیزر قوی تری است. پس در نتیجه تعداد جلسات لازم با استفاده از این روش کمتر خواهد بود.

به همین دلیل در این روش یعنی فرکشنال دی اکسید کربن احتمال بروز عوارض و ایجاد زخم بیشتر است. حتما افراد پس از روند درمانی با استفاده از این دستگاه باید استراحت کنند. از فعالیت های سنگین بپرهیزند و در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

سخن آخر؛

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 در موارد مختلفی است که در خلال متن بیان شد. اما این دو روش فوق العاده با استفاده از امواج رادیویی و لیزر قوی انواع معضلات پوستی را رفع خواهند کرد. البته روش Rf فرکشنال روشی کم خطر تر است و برای کشیدگی پوست بسیار مناسب است.

به هر حال برای انتخاب هر یک از این روش ها باید با پزشک معالج مشورت کرد و پزشک متخصص در نهایت بهترین روش و استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را با توجه به شرایط و نوع پوست شما انتخاب خواهد کرد.

همچنین پیشنهاد ما به شما برای لیزر موهای زائد خود استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم می باشد.

ادامه
آشنایی با لیزر دی اکسید کربن | بهترین روش صحیح کار کردن با لیزر دی اکسید کربن چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا