مقالات لیزر

دیوایس دایود لیزر برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟ | انواع پوستی های مناسب برای لیزر دایود چیست؟

دیوایس دایود لیزر برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دیوایس لیزر دایود برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟

دیوایس دایود لیزر برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟ امروزه خانم ها و اقایان به دنبال تکنیکی برای حذف موهای زائد خود هستند. چرا که استفاده از روش های سنتی مثل تیغ، کرم موبر و دستگاه اپیلیدی طاقت فرسا و خسته کننده است.

بنابراین امروزه دستگاه های لیزر مختلفی با امکانات و سیستم های پیشرفته ای در جهت رفع موهای زائد طراحی شده اند. در حال حاضر کیلینیک های تخصصی حذف موهای زائد از دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد افراد استفاده می کنند.

معرفی دیوایس دایود

دستگاه لیزر دایود یکی از بهترین و پرطرفدار ترین دستگاه های لیزر جهت حذف موهای زائد است. دستگاه لیزر دایود طی چند جلسه با سرعت بسیار ناحیه وسیعی از پوست را مو زدایی می کند. این دستگاه به متخصصان مو زدایی این امکان را می دهد تا با تنظیم طول موج ها مو های زائد را از بین ببرند.

ساختار دستگاه لیزر دایود متشکل از بدنه، مانیتور، هندپیس، سیستم خنک کننده و پمپ های اب است. از سوی دیگر عملکرد این دستگاه به گونه ای است که طول موج ها به وسیله ی نور به لایه های پوست نفوذ می کند. در نتیجه در لایه های پوست گرما ایجاد می کند،

بنا بر این سبب جذب فولیکول های مو می شود؛ که سبب سوختن ریشه موها می شود. بنابر این موهای زائد به طور دائمی از بین می رود.

در نهایت می توان گفت دستگاه لیزر دایود نسبت به دستگاه های لیزر دیگر از عوارض کمتری برخوردار است. همچنین دستگاه دایود دارای سیستم ها و امکانات پیشرفته ای است؛ که در کیفیت و کار امدی کار لیزر موثر است.

دیوایس دایود لیزر برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟

دیوایس دایود لیزر برای رفع چه موهایی کاربرد دارد؟

دستگاه لیزر دایود موهای صورت، پا، دست، زیر بغل، ریش، موهای شکم و نواحی مختلف بدن را از بین می برد. در واقع دستگاه لیزر دایود برای همه نوع پوست روشن و تیره، همچنین موهای ضخیم و نازک مناسب است.

در حقیقت می توان گفت حذف موهای زائد به تعداد جلسات بستگی دارد.

به طوری که پوست های روشن با موهای ضخیم به تعداد جلسات کمتر و پوست های تیره به تعداد جلسات بیشتر به منظور رفع موهای زاید نیاز دارند.

حذف موهای زائد نازک و کرکی می تواند چالش بر انگیز باشد؛ چرا که با دستگاه های لیزر نیز رفع موهای زائد نازک مثل صورت، شکم و بازو ها سخت و دشوار است.

به طوری که با لیزر موهای نازک تنها موها کاهش یافته یا روشن تر می شوند. اگر چه حذف موهای زائد نازک و کرکی یک امر دشوار می باشد، ولی امروزه با طراحی دستگاه های لیزر پیشرفته با تعداد جلسات بیشتر به تدریج موهای کرکی را از بین می برند.

از سوی دیگر برای انکه از خطرات سوختگی پوست جلوگیری کنند، از طول موج های کم و مداوم استفاده می کنند.

در واقع دستگاه های لیزر موهای قهوه ای و مشکی ضخیم با پوست های روشن را به راحتی و با سرعت از بین می برد.

در حالی که موهای روشن و نازک می تواند چالش برانگیز باشد. در نتیجه می توان گفت دستگاه لیزر دایود یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها است؛ که برای تمام جنس مو مثل موهای ضخیم و کرکی مناسب می باشد.

دیوایسدایود لیزر برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟

عوامل موثر در حذف موهای زائد نازک با استفاده از دستگاه دایود لیزر

این سوال برای همه ی خانم ها ممکن است پیش بیاید که ایا ممکن است با لیزر موهای زائد نازک نتیجه ای معکوس داشته باشد؟

در واقع در برخی موارد ممکن است، با لیزر موهای نازک، موهایی ضخیم و تیره رشد کنند. در نتیجه می توان گفت نتیجه ی معکوس زمانی رخ می دهد که از افراد غیر متخصص کمک گرفته و طول موج ها با فرکانس بالایی را بر روی موهای نازک منتشر کنید؛ چرا که این عمل نه تنها باعث ضخیم و تیره شدن موها می شود بلکه سبب سوختگی پوست نیز می شود.

بنابر این لیزر موهای زائد نازک و کرکی باید در جلسات بیشتر و طول موج با پالس کمتر انجام شود. در نتیجه دستگاه لیزر دایود یکی از بهترین دستگاه ها برای تنظیم فرکانس طول موج برای حذف موهای زائد نازک است.

ویژگی های دستگاه دایود لیزر

همان طور که می دانید، دستگاه لیزر دایود به دلیل سیستم های پیشرفته در کیلینیک های موزدایی استفاده می شود. در واقع دستگاه لیزر دایود حمل و نقل اسان و مقاومت بسیاری در برابر ضربه دارد. همچنین دستگاه لیزر دایود نسبت به دستگاه های دیگر از طول عمر بیشتر و تعمرات کمتری برخوردار است.

در حال حاضر این دستگاه دارای سیستم خنک کننده و پمپ اب است که از سوختگی و کهیر جلوگیری می کند. در نتیجه می توان گفت دارای مانیتور جهت تنظیم پالس های طول موج های منتشر شده است.

دستگاه لیزر دایود نسبت به دستگاه های دیگر از قدرت اثر بخشی فوق العاده ای برخوردار است. به طوری که موهای زائد نازک و ضخیم با پوست های تیره و روشن را از بین می برد.

دیوایس دایود لیزر برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟

عوارض جانبی دستگاه دایود لیزر

دستگاه لیزر دایود یکی از بهترین و پر کاربردترین دستگاه لیزر است؛ اگر چه این دستگاه دارای مزایای بسیاری است، ولی معایبی هم می تواند داشته باشد.

در حالی که دستگاه لیزر دایود موهای زائد نازک و موهای زائد پوست های تیره را از بین می برد. ولی این عمل باید به دست افراد متخصص انجام می شود.

چرا که در غیر این صورت پوست دچار اسیب های بسیاری مثل سوختگی، عفونت، کهیر و قرمزی می شود. در نتیجه می توان گفت دستگاه لیزر دایود در برخی موارد می تواند وقت گیر باشد. ولی در حال حاضر دستگاه لیزر دایود مورد استفاده ی افراد بسیاری قرار گرفته است.

استاندارد های لازم در استفاده از دستگاه  دایود لیزر

همان طور که می دانید، برای استفاده از دستگاه های لیزر باید نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کرد؛ چرا که از اسیب های ناشی از دستگاه های لیزر جلو گیری شود.

بنابر این استاندارد های لازم جهت استفاده از دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر تیتانیوم می تواند استفاده از عینک و محیطی خشک و به دور از افتاب باشد.

در نهایت می توان گفت دستگاه لیزر دایود با رعایت استاندارد ها برای حذف همه ی موها مناسب است؛ در نتیجه با استفاده از دستگاه لیزر دایود به پوستی صاف و براق می رسید.

ادامه
آشنایی با لیزر دی اکسید کربن | بهترین روش صحیح کار کردن با لیزر دی اکسید کربن چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا