مقالات لیزر

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی | هزینه و قیمت لیزر پوست چقدر است؟

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی را در این مقاله به صورت مفید شرح خواهیم داد.لیزر پوست یکی از روش های درمانی است که برای رفع مشکلات پوستی انجام می شود.

هزینه یک روش درمانی برای بیماران بسیار مهم می باشد. زیرا اگر بیمار توانایی مالی مناسبی نداشته باشد در استفاده از روش های درمانی محدود خواهد شد.

زیرا برخی از روش های درمانی هزینه بالایی نسبت به بقیه روش ها دارند. لیزر پوست را می توان جز روش های درمانی پرهزینه محسوب کرد.

به همین خاطر بیمارانی که پزشک به آن ها لیزر کردن پوست را پیشنهاد می کند در وهله اول در مورد هزینه آن می پرسند. ما می خواهیم در این مقاله در مورد هزینه های لیزر پوست و عوامل موثر بر آن اطلاعاتی ارائه کنیم.

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی

چرا هزینه لیزر پوست نسبت به درمان های دیگر بیشتر است؟

همان طور که قبلا گفتیم، لیزر پوست جزء درمان های با هزینه بالا می باشد. دلیل هزینه بالای لیزر پوست نسبت به روش های دیگر استفاده از دستگاه های گران قیمت انجام لیزر می باشد. دستگاه های لیزر از جمله دستگاه لیزر الکس دایود توسط شرکت های معتبر ساخته می شوند و قیمت بالایی دارند.

در نتیجه کار با آن ها نیز هزینه بالایی دارد. لیزر پوست از آن درمان هایی است که نسبت به روش های دیگر بسیار قاطعانه تر و سریع تر نتیجه را حاصل می کند. به همین دلیل قیمت آن نیز بیشتر می باشد. بیماران می توانند با لیزر پوست با کمترین زحمت درمان شوند.

در روش های درمانی دیگر، بیماران تنها از داروهای خوراکی، پمادها و کرم ها ممکن است استفاده کنند و ملزم به پرداخت هزینه لیزر نیستند.

در نتیجه هزینه تنها شامل این موارد می شود. اما در درمان به وسیله لیزر نیز این داروها و پماد ها نقش دارند. یعنی هزینه درمان با لیزر شامل هزینه داروها نیز می شود. پس مسلما هزینه بالاتر می رود.

هزینه لیزر پوست به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی . لیزر پوست جزء درمان هایی است که نمی توان هزینه ثابتی برای آن در نظر گرفت. زیرا در این هزینه عوامل زیادی دخیل هستند.

پزشک در جلسه مشاوره با بررسی بیمار و مشکلات او می تواند تعداد جلسات را تخمین زده و هزینه نهایی را به بیمار اعلام کند. در ادامه به عوامل تاثیر گذار در هزینه تمام شده لیزر پوست می پردازیم.

· هر چه پزشک متخصص مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد، دستمزد بیشتری نسبت به دیگر پزشکان دریافت می کند. پزشکانی که به صورت اختصاصی تنها با لیزر کار می کنند هزینه بالاتری دارند.

· کلینیکی که بیمار برای لیزر به آن مراجعه می کند نقش مهمی در هزینه دارد. هر چه کلینیک مربوطه مجهز تر و معتبر تر باشد هزینه بیشتری را از بیماران دریافت می کند. کلینیک ها تعرفه های خود را بر اساس خدماتی که به بیماران ارائه می کنند مشخص می کنند.

· اگر پزشک صلاح بیند که بیمار هنگام لیزر بی حس یا بیهوش شود، هزینه های بی حسی و بیهوشی کاملا بر عهده بیمار خواهد بود. کسانی که مشکلات شدید پوستی دارند باید حین لیزر بیهوش شوند.

· داروهایی که پزشک برای بیمار تجویز می کند جز هزینه های تمام شده لیزر می باشند.

· هر چقدر مساحت لکه ها و مشکلات پوستی بیشتر باشد، هزینه لیزر پوست بالاتر می رود. زیرا اگر مشکلات پوستی بیمار زیاد باشند، به جلسات درمانی بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد. به همین دلیل هزینه بالا می رود.

· ناحیه تحت درمان در هزینه تمام شده لیزر نقش دارد. برخی از نواحی بدن و صورت عمق بیشتری دارند که برای برداشتن لکه آن ها باید لیزر قوی تری ساطع شود.

· بعد از جلسات لیزر، بیمار باید طبق تجویز پزشک برای معاینه نزد پزشک بیاید. این جلسات برای بررسی لکه ها و جلوگیری از بازگشت آن ها صورت می گیرد.

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی

چگونه از هزینه های لیزر پوست بکاهیم؟

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی .هزینه های بالای لیزر پوست باعث می شود بیماران به دنبال راهی برای کاهش هزینه های درمان خود باشند. راه های زیادی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد. اما توجه داشته باشید که کاهش دادن هزینه ها باعث رها کردن درمان لیزرتان نشود.

زیرا رها کردن درمان لیزر به صورت ناکامل می تواند باعث پررنگ شدن لکه ها در آینده شود. قبل از آن که تصمیم به انجام لیزر درمانی بگیرید، هزینه ای مناسب برای آن در نظر بگیرید تا بعدا دچار کمبود بودجه نشوید.

· انتخاب یک پزشک خوب و ماهر می تواند تا حدود زیادی از هزینه بیماران بکاهد. ممکن است در وهله اول انجام لیزر نزد پزشک ماهر به هزینه زیادی احتیاج داشته باشد. اما بعدا و در دراز مدت این هزینه کاهش می یابد.

زیرا اگر بیمار نزد پزشک غیر متخصص لیزر را انجام دهد خیلی دیر به نتیجه مطلوب می رسد. در نتیجه باید پول بیشتری بابت تعداد جلسات درمانی بپردازد.

· برای کاهش هزینه می توانید تعداد جلسات درمان با لیزر را کاهش دهید. این کار را می توانید به کمک روش های درمانی دیگر انجام دهید.

برای کاهش دادن جلسات درمانی می توانید در کنار لیزر از روش های دیگر نیز استفاده کنید تا نیاز زیادی به لیزر نداشته باشید. البته این طرح درمانی باید توسط پزشک تجویز شود.

· رعایت مراقبت های قبل و بعد لیزر پوست می تواند نیاز بیماران را به جلسات لیزر درمانی کاهش دهد. اگر بیمار مراقبت های لازم را انجام ندهد، درمان با روند بسیار کندی پیش می رود. درنتیجه هزینه بیمار بالا می رود.

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی

برخی از مراقبت های مهم قبل و بعد از انجام لیزر پوست

قیمت لیزر پوست و مقایسه آن با هزینه دیگر روش های درمانی .همان طور که قبلا به این مسئله اشاره کردیم رعایت مراقبت های قبل و بعد لیزر پوست می تواند از هزینه درمان بکاهد. قبل و بعد از انجام لیزر سعی کنید در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید.

زیرا این کار باعث ایجاد لکه های بیشتر روی پوست صورت می شود. استفاده از سرم ویتامین C تاثیر زیادی در رفع هر چه سریعتر لکه ها دارد. هنگام بیرون رفتن از منزل از ضد آفتاب های قوی استفاده کنید.

از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بعد از انجام لیزر پرهیز کنید. آبرسانی پوست تاثیر مهمی در بهبود پوست و محو شدن مشکلات پوستی دارد. حتما از آبرسان ها برای مرطوب کردن پوست قبل و بعد از لیزر استفاده کنید.

ادامه
دستگاه لیزر کندلا 2024چیست؟(قیمت، مزایا، معایب، کاربرد، مشخصات و ویژگی ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا