مقالات لیزر

باید ها و نباید های درمان با دستگاه لیزر در طول فصل تابستان گرم | تاثیر لیزر کردن در فصل گرما

باید ها و نباید های درمان با دستگاه لیزر در طول فصل تابستان گرم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

باید ها و نباید های درمان با دستگاه لیزر در طول فصل تابستان گرم

باید ها و نباید های درمان با دستگاه لیزر در طول فصل تابستان گرم که در قدیم روش های سنتی مانند شیو، وکس و اپیلاسیون از راه حل های پرطرفدار و معروف میان اشخاص متعدد بودند ولی هریک از آنها نقاط ضعف خیلی زیادی دارند که احتمالا در دراز مدت، اشخاص را از حذف موهای زائد و ناخواسته مایوس کند.

اگرچه راه حل های دیگر با دوام و ماندگاری بیشتر و عوارض احتمالی کمتر نظیر از بین بردن موهای اضافی بدن توسط دستگاه لیزر هم وجود دارد.

در اعمال این روش جهت برطرف نمودن موهای ناخواسته، پروسه ی نفوذ لیزر، به سطح پوست و محلی که مو در آن رشد می یابد آغاز می شود.زمانی که درمان با دستگاه لیزر تیتانیوم در فصول گرم را شروع میکنید بایستی چه کار هایی را انجام داد و چه کار هایی را انجام نداد؟

تابستان و تلفیق آن با موهای ناخواسته و اضافی بدن معمولا برای بیشتر آدم ها چیز خوشایندی نیست. یکی از سرگرمی های خیلی معروف در این فصل شنا می باشد که پوشیدن مایو با وجود موهای اضافی بدن معمولا جالب نیست و حتی می تواند سبب خجالت کشیدن شخص شود.

این عمل سلول های بنیادی را طی چند دوره درمان به طور کامل تخریب می کند. در نتیجه ۲ الی ۳ هفته پس از انجام این روش، موهای اضافی شروع به ریزش می کنند. این پروسه درمانی به شکل عام، مناسب ترین برایند را برای اشخاصی با موهای تیره رنگ و پوست روشن عرضه خواهد کرد.

بایستی دقت نمایید که این روش عوارض جانبی کمتری دارد و علاوه بر این صدمه ای به بافت پوست و بدن وارد نخواهد کرد. در صورتی که درمان با این روش دارای نقاط قوت بسیاری است.

ولی بعضی از خصوصیات منفی هم در فصل تابستان در خصوص این درمان وجود دارد، که اگر مراقبت های لازم را انجام داده و به توصیه های پزشکان توجه کنید، خیلی راحت می توانید که در فصول گرم هم، عمل لیزر را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. با ما همراه باشید تا با باید ها و نبایدهایی که در خصوص این روش هستند، آشنا شوید.

باید ها و نباید های درمان با دستگاه لیزر در طول فصل تابستان گرم

باید و نباید هایی در خصوص درمان با دستگاه لیزر، در فصل گرما

•این احتمال وجود دارد که پوست بدن شما برنزه باشد ولی همچنان این روش را بکار می برید. اگرچه خیلی ضروری است که در زمان درمان پوست شما برنزه نبوده و رنگ طبیعی خود را داشته باشد.

چنانچه رنگ مو و پوست بهم نزدیک باشد نمی توان درمان با دستگاه لیزر را به شکل هجومی انجام داد و بدین جهت تعداد جلسه های بیشتری جهت برطرف نمودن موهای اضافی نیاز خواهد بود.

همچنین توصیه می شود دست کم ۳ شبانه روز پیش از انجام این روش از نور آفتاب اجتناب نمایید چرا که امکان دارد عوارض احتمالی نه چندان مطلوبی مانند تاول، زخم، اسکار و تغییر رنگ پوست پس از اعمال جلسات درمانی، بر روی پوست شما مشاهده شود.

•توصیه می شود که ۱ الی ۲ روز پس از اعمال این روش جهت از بین بردن موهای اضافی و ناخواسته از انجام ورزش، رفتن به سونا، جکوزی و شنا کردن در دریا یا استخر پرهیز نمایید. پس از گذشت این مدت زمان می توان به راحتی به این امور پرداخت.

•توصیه می شود که پس از درمان با دستگاه لیزر الکس در صورت واقع شدن در برابر نور آفتاب، کرم های ضد آفتاب با spf ۵۰ را بکار ببرید.

در صورت بکار نگرفتن این کرم ها احتمال تغییر رنگ پوست در قسمت لیزر شده وجود خواهد داشت. چنانچه در روز ابری می خواهید از منزل خارج شوید بایستی همچنان کرم ضد آفتاب بکار ببرید تا از پوست خود محافظت کنید.

•لایه برداری از پوست ۴ تا ۵ روز پس از درمان توسط دستگاه لیزر امکان پذیر است. این مدت زمان سبب می شود پوست درمان شده، زمان کافی جهت بهبودی را داشته باشد تا آلرژی و مسائل دیگر رخ ندهد. امکان دارد که در فصل گرم تابستان باشیم و این روش را بکار ببریم .

هرچند بایستی دقت داشته باشید که در این فصل، مواظبت های بیشتر جهت رسیدن به مطلوب ترین برآیند و عدم ایجاد عوارض جانبی لازم است.

چنانچه دانش کافی در این خصوص داشته باشید که به چه صورت از پوست خود پیش و پس از درمان لیزر محافظت کنید، هیچ محدودیت زمانی برای انجام این روش با دستگاه در طی سال وجود نخواهد داشت.

•یکی از رایج ترین باورهای غلط در خصوص استفاده از دستگاه لیزر جهت حذف موهای زائد، این است که در فصول گرم نظیر تابستان نمی شود از این روش استفاده کرد.

بنیاد این باور غلط هم از آنجا نشات گرفته است که، متخصصان پیشنهاد می ‌کنند جهت جلوگیری از ایجاد لک بر روی پوست حاصل از برخورد با نور خورشید، از انجام این روش برای جوانسازی و پاکسازی پوست در فصل تابستان پرهیز نمایید.

ولی حذف موهای زائد توسط لیزر هیچ تاثیری در نازک شدن پوست نخواهد داشت. در این صورت هیچ ممنوعیتی جهت اعمال این روش در هیچ فصلی وجود ندارد.

باید ها و نباید های درمان با دستگاه لیزر در طول فصل تابستان گرم

درمان توسط دستگاه لیزر در فصل تابستان به چه صورت است؟

درمان توسط دستگاه لیزر در فصل گرم تابستان در طی یک دوره چند جلسه ای صورت می گیرد. بعد از طی تقریبا ۶ ماه، موهای اضافی قسمت مورد نظر به مقدار چشمگیری کاهش می یابند.

این روش، اشخاصی که رنگ موهای آنها نسبت به رنگ پوستشان تیره تر است برایند مطلوب تری بدست می آورند.

زیرا که قاعده این کار بدین صورت است که امواج این دستگاه ها معمول ملانین فولیکول های مو را مورد هدف قرار می دهد و افرادی که موهای روشن تری دارند.

معمولا به برآیند مطلوبی نخواهند رسید. ولی در مجموع دستگاه لیزر دایود، ان دی یاگ و الکساندرایت با تکنولوژی یکسان و فرکانس های متمایز، برای درمان موهای ناخواسته در طیف های پوستی متعدد ایده آل هستند.

متخصصان توصیه میکنند تا مدتی پس از انجام این روش، از قرار گرفتن درمعرض نور آفتاب پرهیز نمایید. اگر انجام این کار برای شما امکان پذیر نیست، حتما باید از کرم های ضد آفتاب مناسب که قبلا هم در این مورد گفته شد، استفاده شود.

اگر این کار انجام داده نشود، شاهد ایجاد عوارض جانبی نظیر، تغییر رنگ پوست خواهید بود. حتی الامکان بهتر است برای حفاظت از پوست خود، از این کرم ها استفاده نمایید.

ادامه
لیزر دایود لومینا چست؟ | قیمت دستگاه دایود لومینا چقدر است؟ | کاربردها، مشخصات و ویژگی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا