مقالات لیزر

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره | با چه دیوایس لیزری پوست های تیره و سبزه را لیزر کنیم؟

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره که خواه رشد بیش از حد موهای زائد داشته باشید، چین و چروک های عمیق روی پوست داشته باشید یا لکه های پیری روی صورت تان نمایان شده باشد، دلایل زیادی وجود دارد که به دنبال لیزر درمانی به عنوان گزینه درمانی باشید.

به دلیل موفقیت بزرگی که لیزر از زمان ورود به بازار کسب کرده است، این روزها یک تصور غلط این است که لیزرها عصای جادویی هستند؛

اما با این وجود لیزرها نیز محدودیت هایی دارند، خصوصاً در مورد پوست هایی با رنگ تیره و سبزه، لذا در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با لیزر، لازم است بدانیم بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره کدام است؟

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره

بررسی نکات موثر در انتخاب بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره

ممکن است از کمبود اطلاعات موجود در وب در مورد لیزر درمانی برای انواع پوست های تیره، کمی تعجب کرده و حتی بسیار ناامید شده باشید. دلیل این امر ساده است.

برای مدت طولانی پس از ورود لیزر به بازار، لیزر درمانی برای انواع پوست های تیره گزینه ای موثر نبوده است، زیرا به دلیل افزایش دشواری در درمان موفقیت آمیز این رنگ پوست، بیشتر بر روی پوست هایی با رنگ روشن، نتیجه بخش بوده است. اکنون که فناوری های زیادی ایجاد شده و گزینه های درمانی بی خطر وجود دارد، اطلاعات بیشتری در مورد این موارد به ظهور می رسد.

  • نحوه عملکرد لیزر برای پوست های تیره

لیزر مخفف Light A mplified by S timulated E mission of R adiation است. این بدان معنی است که نور با استفاده از یک گاز تقویت می شود که باعث تشعشع تابش (انرژی) می شود. سپس نور لیزر تقویت شده بخشی از پوست به نام کروموفور را هدف قرار می دهد.

این ممکن است ملانین، هموگلوبین (خون)، آب یا حتی جوهر تاتو باشد. نور به طول موج های مختلفی تقسیم می شود و هر طول موج خاص، کروموفورهای خاصی را هدف قرار می دهد. وقتی از لیزر درمانی برای پوست های سبزه و تیره استفاده می شود،

نور لیزر از طریق پوست عبور می کند که مقدار زیادی ملانین دارد. این ملانین ممکن است، نور لیزر را جذب کند، گرم شود و در نتیجه سلول های پوست آسیب ببیند یا از بین برود.

درصورتی که نور به هدف مورد نظر خود برسد و توسط کروموفور مناسب جذب شود، گرمای تولید شده می تواند دوباره به پوست اطراف آن آسیب برساند یا سلول ها را تخریب کرده یا از بین ببرد. از سوی دیگر نور لیزر ممکن است باعث صدمات مختلف به پوست تیره شود از جمله:

  • تاول زدن
  • جای زخم
  • تغییر رنگ

به دلیل افزایش محتوای ملانین

به دلیل افزایش محتوای ملانین در پوست تیره، افرادی که دارای پوست قهوه ای هستند، در معرض خطر افزایش عوارض جانبی ناشی از لیزر درمانی قرار دارند. به همین دلیل، جستجوی کلینیکی متخصص در لیزر درمانی برای پوست تیره بسیار مهم است.

به لطف پیشرفت در فن آوری مدرن، اکنون تعدادی مراکز لیزر درمانی وجود دارد که می توانند برای لیزر در پوست های تیره مانند لیزرهای Q-Switch یا IPL مورد استفاده قرار گیرند، اما نمی توان با قطعیت، بر اهمیت این لیزرها تأکید کرد.

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره

شناسایی بهترین دیوایس لیزر برای پوست های سبزه و تیره

کاندیدای ایده آل برای لیزر موهای زائد، موهای ضخیم، تیره و پوستی روشن است. با این حال از آنجا که لیزر موهای زائد به عنوان روش ترجیحی برای از بین بردن موهای زائد به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است، لذا افراد با انواع متفاوت پوست و انواع مختلفی از مو می خواهند تحت درمان هایی قرار بگیرند تا احساس بهتری برای حذف موهای زائد خود برای همیشه داشته باشند.

از بین بردن موهای زائد با لیزر قبلاً در بیمارانی که معمولاً پوست تیره داشتند، خیلی استفاده نمی شد، اما اکنون در همه مراکز لیزر درمانی، استفاده از لیزر برای انوع مختلف پوست، به عنوان یک روش ایمن و موثر برای کاهش دائمی مو شناخته شده است.

انتخاب بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و به حداکثر رساندن اثربخشی، طول موج طولانی تر، مدت زمان پالس بیشتر و روش های خنک کننده مناسب، لازم است.

این پارامترهای درمانی، به منظور افزایش تجربه و درک واقعی از لیزر موهای زائد ارائه می شوند. یک مزیت اضافی این روش درمانی این است که عوارض جانبی موهای زائد مانند فولیکولیت و رنگدانه سازی پس از التهاب که بیشتر در پوست تیره دیده می شود، ممکن است به لیزر نیز پاسخ مثبت دهد، بنابراین احتمال رضایت مشتری را افزایش می دهد و خطر عوارض را به حداقل می رساند.

از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد، یک عمل پذیرفته شده در بسیاری از فرهنگ ها است. در حقیقت، لیزر موهای زائد انقلابی در صنعت اپیلاسیون ایجاد کرد و با صرفه جویی در وقت، به گزینه ای مناسب برای حذف موهای زائد در افراد تبدیل شد.

در ابتدا در بیماران با پوستی تیره یا آفتاب زده استفاده نمی شد، چرا که لیزر موهای زائد فقط برای پوست های غیر برنزه و روشن، توصیه می شد، زیرا خطرات ناشی از عوارض جانبی بیشتر در انواع پوست تیره دیده می شد؛ اما امروزه این مشکل به لطف فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا حل شده و افراد با پوست تیره و سبزه می توانند از لیزر درمانی استفاده کنند. در اینجا، استفاده از دستگاه لیزر ان دی یاگ، بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره شناخته شده است.

بررسی عملکرد دیوایس لیزر بر روی پوست تیره

نوع پوست شما با توجه به مقیاس فیتزپاتریک طبقه بندی می شود و دو عامل اصلی که بر روی نوع پوست و روش های درمانی تأثیر می گذارد، حالت ژنتیکی و واکنش به قرار گرفتن در معرض آفتاب است.

برای درمان موهای های زائد، نور لیزر به راحتی از طریق اپیدرم عبور می کند تا موهای پوستی را مورد هدف قرار دهد. لیزر موهای زائد مثل دستگاه لیزر تیتانیوم اورجینال به این دلیل کار می کند که نور پرتوی لیزر می تواند به گرما تبدیل شود و نور به رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب شود.

بهترین لیزر برای پوست های سبزه و تیره

رنگدانه تیره، نور را جذب می کند و سپس آن را به گرما تبدیل می کند. سپس گرما بر روی فولیکول های مو تأثیر می گذارد تا از رشد مو جلوگیری کند.

چالش انجام لیزر برای پوست های سبزه و تیره این است که ملانین با جذب نور به عنوان یک کروموفور برای نور لیزر رقابت می کند، در رقابت برای نور لیزر، ملانین میزان نور موجود برای رسیدن به پوست را کاهش می دهد.

نتیجه گیری:

لیزر برای پوست های سبزه و تیره می تواند گزینه ای موثر و مفید تلقی شود، چرا که به راحتی و با کم ترین عوارض در کسری از ثانیه، موهای زائد را از بین می برد. توصیه می شود قبل از شروع درمان، یک مشاوره رایگان برای ارزیابی مناسب بودن لیزر برای پوست و موی خود داشته باشید.

ادامه
تاثیر لیزر بر فولیکول ها چگونه اتفاق می افتد؟ | 5 علت برگشت پذیری لیزر مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا