مقالات لیزر

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت در چیست؟ | فرق دیوایس لیزر دایود با الکساندرایت در عملکرد

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت در چیست؟

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت در چیست؟استفاده از روش لیزر برای از بین بردن مو های زائد و مزاحم ، از جمله پیشرفت های انسان در چند سال اخیر هست. امروزه انواع مختلفی از لیزر وجود داره که هر کدوم از اون ها کاربرد خاصی دارن.

با استفاده از این تکنیک ، شما می تونید در کوتاه مدت ، مو های زائد و ضخیم بدن خودتون رو از بین ببرین. الان شاید یک سوالی ذهن شما رو به خودش درگیر کرده باشه و اونم این هست که بهترین راه برای لیزر مو های زائد چیه؟

خیلی از افراد ، زمانی که می خوان دستگاه لیزر مو بخرن ، فقط به تاییدیه اون از سمت FDA توجه می کنن ؛ اما باید بگیم که این تنها ملاک ما برای خرید یک دستگاه لیزر موی خوب نیست.

علاوه بر تاییدیه FDA ، شما باید طبق رنگ‌ پوست و مو و مدت زمانی که می تونید تحت درمان قرار بگیرید ، دستگاهتون رو انتخاب کنین.

همون طور که می دونین ، نوع لیزری که متخصصین در کلینیک ها استفاده می کنن ، با هم متفاوت هست. در این مواقع ، بهتره که شما به بررسی روش های مختلف لیزر بپردازین تا بتونید بیشترین بهره رو ببرین.

در ادامه ، ما هر کدوم از دو روش پر کاربرد لیزر الکساندرایت و دایود رو بررسی می کنیم و تفاوت بین این دو رو متوجه می شیم.

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت در چیست؟

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت تو چیه؟

دو تا از بهترین و جدید ترین دستگاه هایی که برای لیزر مو استفاده می شن ، لیزر های دایود و الکساندرایت هستن. درسته که طول موج این دو دستگاه تقریبا با هم برابره ، اما باز هم تفاوت هایی با هم دارن.

به طور مثال ، طول موجی که تو دستگاه الکساندرایت وجود داره ، یکمی کوتاه تر از طول موج دستگاه دایود هست ؛ به همین دلیله که دستگاه الکساندرایت عملکرد بهتری رو تو حذف مو های زائد داره.

لیزر دایود (diod) چیه؟

این دستگاه ، طول موج های ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانو متری رو به وجود میاره. طول موجی که این لیزر داره ، به عمق پوست سرایت می کنه و بدون هیچ اسیبی به سطح بدن ، مو های زائد رو از بین می‌بره.

اندازه طول موج این دستگاه ، به گونه ای که رنگ پوست شما رو تغییر نمیده. لیزر دایود ، برای از بین بردن مو های زائد و ضخیم (مثل کمر و بیکینی) ، می تونه گزینه مناسبی باشه.

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت در چیست؟

لیزر الکساندرایت (alexandrite) چیه؟

این دستگاه ، طول موجی حدود ۷۵۵ نانو متری رو ایجاد می‌ کنه. این عدد نسبت به دستگاه لیزر دایود ، کمتر هست ؛ اما تحقیقات نشون دادن که دستگاه الکساندرایت برای درمان انواع پوست ، عملکرد بهتری داره.

متخصصین معتقدن که برای از بین بردن مو های زائد و ضخیم روی پوست های روشن ، طول موج ها کمتر مناسب تره. علاوه بر این ها ، لیزر الکساندرایت در مدت زمان کوتاه تری مو های زائد رو از بین می بره.

استفاده از این دستگاه بیشتر برای مردان توصیه میشه ؛ چرا که عملکرد خیلی خوبی رو در از بین بردن مو های سینه و کمر داره.

تحقیقات انجام شده نشون میدن که هر دو لیزر الکساندرایت و دایود ، عملکرد خیلی خوبی رو در از بین بردن مو های زائد و ضخیم دارن ؛ اما با این همه ، لیزر الکساندرایت اثر بخشی بهتری داره و در زمان کوتاه تری نتیجه میده.

تفاوت دیوایس دایود لیزر و الکساندرایت در چیست؟

برای از بین بردن مو های زائد ، استفاده از لیزر الکساندرایت بهتره یا دایود؟

برای این که بهتر بتونیم به این سوال جواب بدیم ، ما یک آزمایش رو انجام دادیم. طبق این آزمایش ، روی افرادی با پوست های I تا IV ، لیزر دایود و الکساندرایت انجام شد.

این افراد می بایست در مدت زمان ۶ جلسه با فواصل ۴ هفته ای ، در قسمت زیر بغل مورد بررسی قرار بگیرن.

مو های زیر بغل دست راست این افراد ، با لیزر الکساندرایت ۷۵۵ نانو متری ، و دست چپ آن ها با لیزر دایود ۸۱۰ نانو متری تخت درمان قرار گرفت.

بعد از گذشت ۶ جلسه ، لیزر دایود چیزی حدود ۶۵ درصد و لیزر الکساندرایت هم چیزی حدود ۷۰ درصد از مو های زائد زیر بغل این افراد رو از بین برده بود.‌

علاوه بر این ، اکثر افرادی که با لیزر دایود تحت درمان قرار گرفته بودن ، معتقد بودن که در ناحیه‌ زیر بغل ، شاهد تورم سرخی پوست هستن‌.

با این که این عوارض بعد از مدتی از بین می رفتن ، اما با این حال ، لیزر الکساندرایت این عوارض رو هم نداشت (اگر هم داشت درصدش خیلی کم بود).

همچنین ، باید اعتراف کنیم که مزایای لیزر الکساندرایت ، نسبت به لیزر دایود بیشتر بوده و نتایجش هم رضایت بخش تره‌.

به چه دلیل لیزر الکساندرایت از لیزر دایود بهتره؟

دلایل زیادی وجود داره که نشون میده لیزر الکساندرایت (۷۵۵ نانو متری) از لیزر دایود (۸۱۰ نانو متری) بهتره. بعضی از این دلایل عبارتند از :

به دلیل این که لیزر الکساندرایت نسبت به لیزر دایود طول موج کمتری داره ، در از بین بردن موهای ضخیم و نازک ، عملکرد بهتری داره.

لیزر الکساندرایت نسبت به لیزر دایود ، عملکرد بهتری رو در از بین بردن مو های نازک و کرکی داره. لیزر الکساندرایت در درمان موهای نازک و نرم بسیار موثرتر از دایود است. برای این که بتونید همچین نتایجی رو از لیزر دایود به دست بیارید ، باید جلسات زیادی رو طی کنید.

یکی دیگه از تفاوت های لیزر الکساندرایت و لیزر دایود ، مربوط به سیستم خنک کننده اون هاست. لیزر الکساندرایت به سیستم خنک کننده DCD مجهز هست.

این سیستم درد ناشی از لیزر کردن رو از بین می‌بره‌. اما لیزر دایود از این سیستم بهرمندی نبوده و برای این که افراد درد رو احساس نکنن ، از ژل های مخصوص استفاده می کنن.

بعد از استفاده از لیزر الکساندرایت ، مطمئن باشید که اگر جلسات به صورت درست انجام بشن ، دیگه به هیچ عنوان مو های زائد شما بر نمی گردن.

در پایان لازم به یادآوری است که اگر نیاز به لیزر موهای زائد خود دارید می توانید از دستگاه لیزر پلاتینیوم اصل که دارای نمایندگی و خدمات پس از فروش است استفاده نمایید.

ادامه
آموزش کار با دایـود لیزر | آشنایی و یادگیری انجام کار با لیزر با دیوایس دایود لیزر توسط متخصصان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا