مقالات لیزر

دیوایس دایود لیزر چیست ؟ | از دیوایس لیزر دایود چه استفاده ای می توان کرد؟ | بهترین دستگاه لیزر؟

دیوایس دایود لیزر چیست ؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دیوایس دایود لیزر چیست ؟

دیوایس دایود لیزر چیست ؟لیزر موهای زائد از ضروری ترین و پرکاربردترین روش ها برای رفع موهای زائد بدن و صورت می باشد. استفاده از وسایلی مثل تیغ، اپیلاسیون و دستگاه اپیلیدی به منظور مو زدایی می ‌تواند خسته کننده باشد؛

بنابراین دستگاه لیزر موهای زائد بهترین و مدرن ترین تکنولوژی به منظور حذف موهای زائد می باشد. امروزه با افزایش لیزر موهای زائد دستگاه لیزر پیشرفته در حیطه ‌ی رفع موهای زائد ساخته شده است.

معرفی بهترین دیوایس لیزر جهت حذف موهای زائد

امروز همه ما به دنبال روشی مناسب با نتیجه ای عالی می باشیم؛ بنابراین لیزر موهای زائد جایگزینی مناسب برای روش های اپیلاسیون، تیغ و کرم های موبر است. ممکن است افراد به عملکرد دستگاه لیزر آگاهی کافی نداشته باشند.

به طوری که عملکرد دستگاه لیزر بدین صورت است که این دستگاه اشعه ای منتشر می کند که سبب حرارت بر روی لایه های پوست می شود. این اشعه با طول موج کنترل شده به پوست نفوذ می کند، به هر چیز تیره ای مثل مو را می سوزاند.

این روند در همه ی دستگاه ها یکسان است اما امروزه این عملکرد در دستگاه لیزر پیشرفته تر شده است. در حال حاضر بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد دستگاه لیزر دایود می باشد. امروزه اکثر کلینیک های تخصصی لیزر مو از دستگاه لیزر دایود استفاده می کنند و در نتیجه به معرفی این دستگاه می پردازیم.

دیوایس دایود لیزر چیست ؟

آشنایی با عملکرد دیوایس دایود لیزر

دیوایس دایود لیزر چیست ؟دستگاه لیزر دایود یکی از محبوب ترین و کم عارضه ترین دستگاه لیزر موهای زائد می باشد. دستگاه لیزر دایود مجهز به تمام تکنولوژی های یک دستگاه لیزر خوب است. این دستگاه در واقع در تمام کلینیک ها یکی از قدرتمند ترین و موثرترین دستگاه های لیزر شناخته شده است.

دستگاه لیزر دایود فرآیندی است که برای موزدایی از در معرض قرار دادن پوست با پالس لیزر نور استفاده می شود که از رشد موها جلوگیری می کند. عملکرد دستگاه دایود به گونه ‌ای است که اشعه نامرئی مادون قرمز با طول موج بلند از خود منتشر می کند.

این نور به انرژی گرمایی تبدیل شده و جذب و رنگدانه های مو می شود که موجب گرم شدن ریشه مو شده، به طوری که باعث متلاشی شدن ریشه مو می شود. دستگاه لیزر دایود با طول موج بالاتر اشعه بیشتری را به پوست نفوذ می کند؛

بنابراین موهای زائد با سرعت بیشتری حذف می شود. دستگاه لیزر دایود بر روی فولیکول های پوست تاثیر گذاشته و به اطراف آسیب کمتری می رساند. همانطور که می‌دانید دستگاه لیزر دایود بر روی موهای تیره تر و ضخیم تر تاثیر گذار تر می باشد؛

به طوری که دستگاه های لیزر روی موهای روشن و کم تاثیر کمتری دارد، ولی این دستگاه روی موهای نازک نیز تاثیرگذار می ‌باشد. تاثیرات موثر دستگاه لیزر دایود به جنس موی افراد و نوع پوست افراد بستگی دارد.

به طوری که دستگاه لیزر دایود مناسب پوست های تیره می باشد، چرا که هر چه پوست تیره تر باشد، از سوختگی ناشی از این دستگاه جلوگیری می شود‌. در نتیجه کلینیک های لیزر مو های زائد با در نظر گرفتن رنگ پوست افراد طول موج دستگاه لیزر دایود را تنظیم می کنند.

ویژگی های دیوایس مدرن دایود

همانطور که آگاه هستید، دستگاه لیزر دایود با طول موج بالا تنظیم شده است. قطعاً طول موج بالا سبب ایجاد قدرت با انرژی بالا در موها می شود که این عامل سبب حذف موهای زائد در ناحیه بیشتر از پوست می شود؛

بنابراین یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه و رفع سریع سریع موهای زائد به دلیل طول موج بالا است. همچنین دستگاه لیزر دایود و دارای سیستم خنک کننده می باشد؛

به طوری که خنک کننده ها در کاهش درد و سوختگی بسیار موثر و کاربردی می باشند. علاوه بر این امکانات، دستگاه دایود مناسب برای انواع پوست است. به طوری که این دستگاه بر اساس نوع، رنگ پوست و ضخامت مو تنظیم می شود.

اگرچه این دستگاه مناسب پوست های تیره است، ولی بر روی پوست روشن نیز موثر می باشد. این دستگاه در تعداد جلسات کمتر به‌طوری تکمیلی حجم موهای زائد را از بین می‌برد؛ به طوری که هر اشعه نور صدها تار موی زائد را حذف می کند.

از مهمترین ویژگی های این دستگاه طول عمر آن است؛ چرا که این دستگاه علاوه بر طول عمر بالا دارای گارانتی می باشد. دستگاه دایود به تعمیرات کمتری نیاز دارد؛ بنابراین می توان این عامل را نیز نکته مهم در خرید دستگاه دایود دانست. به طوری که در هزینه ی خرید این دستگاه صرفه جویی می شود.

دیوایس دایود لیزر چیست ؟

مراقبت های لازم جهت استفاده از دیوایس  دایود لیزر

افراد باید در نظر داشته باشند قبل و بعد از استفاده از دستگاه لیزر دایود نکاتی را رعایت کنند. از مهم ترین نکات برای مراقبت از پوست رعایت بهداشت شخصی است.

به طوری که قبل از استفاده از دستگاه لیزر دایود از لوسیون ها و مرطوب کننده ها اجتناب کنید و همچنین حتماً بدن خود را بشویید.

باید دقت کنید تا ناحیه مورد نظر از بدن زخم و ویروس تبخال مبتلا نباشد. چرا که موجب بیشتر شدن این بیماری های پوستی در بدن می شود. بعد از انجام لیزر باید از پوست مراقبت شود. به طوری که باید از برنزه کردن، استفاده از لوسیون ها، نور افتاب، استخر و جکوزی خودداری شود.

دیوایس دایود لیزر چیست ؟

عوارض جانبی استفاده از دیوایس دابود لیزر

افرادی که عمل لیزر را انجام می دهند باید توجه داشته باشند که حتما از عینک ایمنی استفاده کنند؛ چرا که اشعه ی دستگاه لیزر دایود به چشم اسیب می رساند. یکی از مهم ترین عوارض دستگاه دایود سوختگی در نواحی مختلف بدن می باشد.

چرا که دستگاه لیزر دایود به دلیل طول موج بالا در بعضی موارد سبب سوختگی می شود؛ که امروزه شرکت سازنده ی دستگاه دایود سیستم خنک کننده را به این دستگاه اضافه کرده است. این سیستم از سوختگی و بروز درد جلوگیری می کند.

در بعضی موارد استفاده از دستگاه لیزر دایود باعث تغییر در رنگ دانه های پوست می شود که این تغییر به جنس پوست بستگی دارد. بنابر این امروزه افراد با تنظیم دستگاه از این تغییر جلو گیری می کنند. همچنین با استفاده از دستگاه دایود در برخی افراد موجب خارش های پوستی می شود و این خارش ها به دلیل از بین رفتن فولیکول های بدن می باشد؛ که گاهی امری طبیعی است.

در نتیجه می توان گفت دستگاه لیزر دایود بهترین دستگاه جهت حذف موهای زائد است. افراد با استفاده از این دستگاه به نتایج عالی دست پیدا کرده اند.

ادامه
آشنایی با لیزر دی اکسید کربن | بهترین روش صحیح کار کردن با لیزر دی اکسید کربن چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا