مقالات لیزر

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری | چگونگی درمان جای زخم و اسکار با لیزر

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

زمان مطالعه: 5 دقیقه

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری ، یکی از راه های مناسبی می باشد که می توان با این روش به درمان بی نظیر و خوبی دست یافت.

استفاده از لیزر برای درمان پوست یکی از راه هایی است که توانسته است موفقیت چشمگیری داشته باشد. در این روش که با استفاده از دستگاه های لیزر با فرآیندی شگفت انگیز توانسته است جای زخم و اسکار را به نحوی مطلوبی درمان نماید.

امروزه برای رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری تواسته است کم کم جای جراحی های پلاستیک را بگیرد.

به نوعی به صورت غیر تهاجمی نسبت به رفع جای جوش و یا جای آکنه و زخم هایی که به صورت طبیعی و یا بر اثر جراحی های درمانی ایجاد شده و بخیه زده شده اند با درمان های نوری لیزر با موفقیت زیادی درمان شود.

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

چگونگی درمان جای زخم و اسکار با لیزر

چگونگی درمان جای زخم و اسکار با لیزر را می توان به نحوی مورد استفاده قرار داد که قبلاً این درمان ها با استفاده از تیغ جراحی و یا با کشت سلولی پوست انجام می شد.

در این روش که می تواند درمانی نوین و بدون تهاجمی باشد، با استفاده از نور کنترل شده لیزر به درمانی زود هنگام و بدون نیاز به دوران نقاهت به درمانی موفقیت آمیز دست یافت.

در این روش تمامی بیماران به نحوی از انجام عمل لیزر برای درمان رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری رضایت کامل دارند و استفاده از دستگاه لیزر برای این نوع درمان ها مفید و رضایت صدرصدی حاصل گردیده است.

چه زخم هایی مناسب درمان با استفاده از درمان های نوری است؟

زخم هایی که عمق زیادی نداشته باشند و در حد جای بخیه و یا جای آکنه های سطحی باشد را می توان با روش درمان های نوری به خوبی درمان نمود.

اثرات این درمان ها به نحو خیلی خوبی پاک می شوند و به صورتی است که از فاصله دور شاهد جای زخم و یا جای بخیه نخواهیم بود.

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

چه لیزری برای رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری مناسب است؟

برای رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری می توان از سیستم لیزر و روش IPL می تواند با نفوذ به محل زخم و یا اسکار درمانی مناسب در این ناحیه ایجاد کرده و توانبخشی سلولی در نقطه را متمرکز و اثرات مخرب و گوشت اضافی تجمع یافته در این محل را کم کم از بین ببرد.

از دیگر دستگاه هایی که می توان با آن جای زخم و اسکار را می توان با دستگاه لیزر فرکشنال دی اکسید کربن CO2 نیز انجام داد.

نور این دستگاه با عبور از لایه اپیدرم پوست و رسیدن به لایه درم پوست اقدام به کلاژن سازی و رفع چین و چروک و یا برآمدگی های پوست می کند.

از دیگر دستگاه هایی که برای جوانسازی پوست پیشنهاد می شود، دستگاه لیزر تیتانیوم می باشد. با خرید دستگاه لیزر تیتانیوم برای مجموعه خود می توانید علاوه بر استفاده برای رفع موهای زائد بدن بیماران برای جوانسازی پوست و لیفت آن نیز مورد استفاده قرار دهید.

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

برای قبل از درمان و رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در ابتدا نیاز است با مراجعه به متخصص پوست نسبت به تعیین وقت مشاوره و تعیین وضعیت و معاینه حضوری و بالینی از جای زخم و اسکار نسبت به تصمیم گیری برای درمان اقدام شود.

پزشک معالج قبل از درمان توضیحاتی در خصوص نحوه درمان و استفاده از دستگاه مخصوص لیزر و زمان درمان و مراقبت هایی که قبل و بعد از درما نیاز است، توضیحاتی را خواهد داد.

دستورات قبل از عمل خودرداری از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و یا دیگر قرص ها مثل ایبوپروفن و یا ناپروکسن که می تواند در درمان اختلال ایجاد کند، توصیه می کند.

از دیگر موراد قبل و بعد از درمان جای زخم و اسکار این است که در معرض نور مستقیم خورشید نباید قرار گرفت. عدم تحریک محل درمان با لیزر یکی دیگر از مواردی است که باید رعایت شود. در مواردی دیگر نیز باید از حمام رفتن حداقل تا سه روز بعد از لیزر محل زخم و اسکار خودداری گردد.

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

 

ادامه
دستگاه پلاسما بیودرم چیست؟ و 5 فواید آن برای درمان های پوستی

آیا استفاده از پماد برای رفع جای زخم و اسکار تاثیر دارد؟

به غیر از استفاده از رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری در بعضی مواقع از پمادهای مخصوص ترمیم برای رفع جای زخم و اسکار کاربرد زیادی دارد.

پزشک متخصص پوست با تشخیص درستی که می دهد، می تواند با تجویز پماد مخصوص ترمیم پوست به درمانی مناسب و درستی برسد.

ترمیم با پماد در کنار استفاده از دستگاه لیزر مو و پوست می تواند به صورت مکملِ یکدیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این تشخیص بر عهده پزشک است که آیا می توان از این روش استفاده نمود و یا این که به صورت واحد و یا هر دو با هم درمانی مناسب تر و بهتری می باشد.

رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری

آیا برای از بین بردن زخم های کهنه با استفاده از درمان های نوری موثر است؟

درمان زخم های کهنه و رفع جای زخم و اسکار با استفاده از درمان های نوری نیز یکی از مواردی است که می توان این گونه زخم ها را مورد ترمیم و بازسازی قرار داد.

زخم های کهنه اگر چه مدت زمان زیادی از این گونه زخم ها گذشته و به اصلاح جای زخم مرده محسوب می شوند، ولی با استفاده از دستگاه لیزر می توان نسبت به تحریک و کلاژن سازی و ایجاد و ساخت پوستی نو اقدام نمود.

این گونه زخم ها را می توان با استفاده از تحریک توسط نور لیزر، اقدام به لیفت و کشش و جوانسازی نمود و جاهای برآمده و یا فرو رفته پوست را به شکل قابل قبول و مناسبی درمان نمود.

در پایان یادآور می شویم که هر گونه درخواستی جهت خرید دستگاه لیزر مو و پوست داشته باشید می توانید با همکاران قسمت فروش دستگاه لیزر مو و پوست ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید و از این طریق برای در مورد نیاز خود مشاوره رایگان بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا