مقالات لیزر

قیمت درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی چقدر است؟ تاثیر نور درمانی در درمان لک و پیس چیست؟

درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

قیمت درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی چقدر است؟

هزینه و قیمت درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی بستگی به حجم و میزان پیشرفت این بیماری دارد. مقدار حجم بیماری می تواند در مدت زمان درمان موثر واقع شود.

علت بیماری ویتیلیگو از کم کاری رنگدانه های پوست می باشد و به نوعی سلول هایی که رنگدانه های پوستی را می سازند، از بین رفته اند و دیگر قادر به ساخت رنگدانه نیستند.

این بیماری هنوز ناشناخته باقی مانده و نظرات همسویی وجود ندارد و ایده ها در خصوص این بیماری متفاوت می باشد. گروهی از پزشکان اختلالات خود ایمنی بدن را در ایجاد این بیماری دخیل می دانند و گروهی دیگر غیرفعال شدن ملانوسیت های سلول های بدن را عامل این بیماری تشخیص می دهند.

هزینه درمان این بیماری بستگی به قیمت دستگاه هایی که از آن برای درمان این بیماری استفاده می شود، دارد. مثلاً اگر قیمت دستگاه لیزر تیتانیوم افزایش یابد، بالطبع هزینه های درمان این بیماری نیز افزایشی خواهد بود.

بیشتر بدانید: آیا درمان بیماری ویتیلیگو با لیزر و نور درمانی با دستگاه لیزر تیتانیوم امکانپذیر است؟

درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی

ویتیلیگو چیست؟

ویتیلیگو یک نوع بیماری پوستی است که به صورت لکه های سفید کم رنگ در بدن تعدادی از اشخاص نقش می بندد و بدن را درگیر این بیماری می نماید.

این بیماری از کمبود ملانین در بدن حاصل می شود که بدن با کمبود این ماده مواجه می شود و این کمبود در بدن رنگدانه های بدن را با اختلال مواجه می کند و باعث پیسی و یا برص و یا ویتیلیگو می گردد.

پس متوجه شدیم ویتیلیگو با کمبود ملانین ایجاد می شود و برای درمان آن راه و روش هایی وجود دارد که در ابتدا می توان به درمان ویتیلیگو با لیزر و یا نور درمانی اشاره نمود.

قیمت درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی خیلی به مراتب کمتر از روش های درمان مثل درمان این بیماری با روش سلول درمانی میباشد.

نور درمان یا همان درمان ویتیلیگو با لیزر می تواند در کمتر از 4 جلسه که البته به میزان حجم گستردگی و میزان گسترش این بیماری در بدن اشاره نمود.

قیمت ها بر اساس استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم مخصوص که برای درمان ویتیلیگو به کار گرفته می شود و یا تعداد جلسات درمان مشخص خواهد شد و فالبداهه نمی توان مبلغی مشخص و ثابت را تعیین کرد.

آیا استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم اورجینال نیز می تواند در رفع این بیماری کمک کننده باشد؟ این سوالی است که پزشکان پوست باید جواب آن را بدهند.

چند درصد از جمعیت جهان دارای بیماری ویتیلیگو هستند؟

به طور کلی در مجموع 1 درصد از مردم جهان گرفتار این بیماری هستند و در بدن آن ها از حد شدید و تا متوسط و کم می توان اثرات آن را در این افراد مشاهده کرد.

اگر چه این بیماری درد خاصی ندارد و یا ایجاد مزاحمت فیزیکی در بدن ایجاد نمی کند ولی از لحاظ روحی و کاهش اعتماد به نفس و ایجاد افسردگی می تواند برای افراد درگیر این بیماری دردسر ساز باشد.

کسانی که به این بیماری دچار هستند از نظر اجتماعی گوشه گیر می شوند و از نظر پیداکردن شغل نیز به مشکل برمی خورند و می تواند اختلال شدیدی از این نظر برای این افراد بوجود آید.

این بیماری می تواند در ازدواج افراد درگیر مزاحمت ایجاد کند و اگر چه این بیماری واگیردار نیست ولی خیلی ها از ترس گرفتار شدن به این بیماری با این افراد ازدواج نمی کنند.

افراد درگیر این بیماری در روابط  اجتماعی خود به شدت طرد می شوند و این طرد شدن اختلال شدیدی در زندگی این افراد به شدت تاثیر گذار می باشد و می تواند نتایجی بدی در این افراد بوجود آورد.

درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی

دلایل بروز بیماری ویتیلیگو چیست و چه زمانی ظاهر می شود؟

از مهمترین دلایل بروز بیماری ویتیلیگو و بحث ژنتیک اشاره نمود. وراثت یکی از عوامل درگیر شدن به این بیماری می باشد و می تواند نقش پررنگی در بروز و عدم وجود آن داشته باشد.

در مرحله دوم مربوط می شود به اختلالات خود ایمنی بدن که با از بین رفتن ملانین سلول ها می توان این بیماری را در بدن شاهد بود.

از دیگر موارد می توان به استرس اشاره کرد که می تواند این قبیل بیماری ها را تشدید نماید و باعث اختلال در سلول های بدن گردد.

از روش های جدید و مدرن برای درمان بیماری ویتیلیگو چیست؟

از جمله درمان های ویتیلیگو که جدید و مدرن است، استفاده از فتوتراپی و نوردرمانی می باشد که می توان از طریق دستگاه های لیزر نسبت به درمان این بیماری اقدام نمود.

برای درمان ضایعات پوستی که بر روی صورت و گردن ایجاد شده است با استفاده از مهار کننده کلسینورین و پرتو تراپی و نور درمانی این مراکز را به خوبی درمان نمود.

آیا بیماری ویتیلیگو درمان دارویی دارد؟

استفاده از کرم های ویتامین D و کرم های موضعی و ضد آفتاب که می تواند پوشش مناسبی برای جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش خورشید باشد و یک سد UVB خوبی می تواند در برابر این اشعه ایجاد کند که یکی از بهترین درمان های طبی به شمار می رود.

از دیگر روش های درمان دارویی می توان به مصرف خوراکی آنتی بیوک های خاص و داروی استروئید که پزشک معالج تجویز می نماید و دوز مصرف آن را مشخص می کند در درمان ویتیلیگو می تواند موثر واقع گردد.

درمان بیماری ویتیلیگو با نور درمانی

آیا لیزر اگزیمر درمانگر خوبی برای ویتیلیگو می باشد؟

استفاده از دستگاه لیزر اگزیمر برای درمان بیماری ویتیلیگو برای از بین بردن لکه های کوچک و در حد کم می تواند تاثیر گذار باشد.

استفاده از این دستگاه برای هر هفته دو تا سه جلسه و برای مدت سه تا چهار ماه می تواند تاثیرگذار باشد و درمان مناسبی باشد.

یکی دیگر از روش های درمان بیماری ویتیلیگو عمل جراحی می باشد

از دیگر روش های درمان ویتیلیگو را می توان با عمل جراحی و کشت پوست و جایگزین نمودن آن انجام داد. این عمل برای جاهای محدود و در صورت و گردن کاربرد زیادی دارد و می توان از این روش استفاده خوبی نمود.

این روش اگر چه هزینه ی زیادی دارد ولی می تواند بیماری ویتیلیگو که به صورت محدود ایجاد شده است را درمان نماید.

آیا استفاده از روش سلول درمانی برای رفع بیماری ویتیلیگو موثر است؟

روش سلول درمانی که با استفاده از کشت سلول بنیادی پوست انجام می شود می تواند در رفع و درمان بیماری ویتیلیگو موثر واقع شود و درمان و نتایج قابل قبولی را حاصل گردد.

استفاده از این روش اگر چه هزینه ای زا می باشد، ولی می توان به عنوان یکی از روش های کارآمد و مهم و قابل قبول برای رفع بیماری ویتیلیگو استفاده نمود.

سلول درمانی یکی از موثر ترین و بهترین روش ها می باشد که به صورت کشت سلول های بنیادی پوست در آزمایشگاه و بعد انتقال و پیوند آن بر روی پوست بدن افراد درگیر این بیماری می توان به نتایج قابل قبولی دست یافت که شرایط خاص خود را دارد.

معمولاً افراد بین 15 نا 50 سال از این روش می توانند استفاده نمایند و از دیگر موارد درگیر بودن کمتر از 30 درصد از بدن و استفاده نکردن از دیگر روش ها از 6 ماه قبل و عدم سابقه کلوئید در افراد، از موارد منع در سلول درمانی می باشد.

در ادامه در خصوص مشاوره در خصوص استفاده از دستگاه هایی که کمک کننده برای این بیماری هستند با تماس با ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

ادامه
هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟ | برای رفع تمامی موهای زائد بدن خود چقدر باید هزینه کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا