مقالات لیزر

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو کدامند؟ | بهترین زمان و نکات قبل و بعد از انجام لیزر مو چیست؟

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو کدامند؟

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو توسط دستگاه لیزر مو و پوست به عنوان یک عمل پیشگیرانه و ایمن خیلی مهم و مورد توجه باید واقع شود. این موارد به دو دسته اصلی و اساسی تقسیم بندی می شوند.

اولین مورد، اقدامات و کارهایی است که قبل از انجام لیزر مو باید انجام دهیم و دومین مورد نیز، اقدامات بعد از عمل انجام لیزر مو است. هر دو این گونه اقدامات و نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو است و باید به صورت دقیق و اصولی رعایت شود.

قبل این که به این دو اقدام مهم و تعیین کننده برسیم و در خصوص آن توضیحات مبسوطی بدهیم لازم است مقدمه ای در خصوص موهای زائد داشته باشیم تا آمادگی لازم در خصوص موضوع اصلی بدست آید.

قبل از موضوع اصلی باید اشاره کنیم به موهای زائد بدن هر انسانی نسبت به فرد دیگر متفاوت و متغیر می باشد.

به عنوان مثال: هستند افرادی که در بدن خود به طور خیلی زیاد در تمامی نقاط بدن خود دارای موهای زائد زیادی هستند و یا کسانی دیگر که موهای زائد کمی در بدن خود دارند.

این یک بخش از قضیه و در بخش دیگر مربوط می شود به رنگ پوست و یا رنگ موهای زائد که برای دستگاه لیزر دارای حائز اهمیت است و هر کدام از تیپ های مو و پوست، دستگاه خاص خود را می طلبد.

با این تفاسیر بعد از تعیین این نکات حیاتی در لیزر کردن مو که از نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو محسوب می شود، می رسیم به کارهایی که فرد کاندید برای لیزر کردن مو قبل و بعد از انجام لیزر باید انجام دهد.

در صورت درخواست برای داشتن اطلاعات کامل تر می توانید در سایت ما و در قسمت تماس با ما از نکات آموزشی و یا اطلاعات تکمیلی در خصوص دستگاه های لیزر و خرید و فروش آن با ما در تماس باشید.

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر قبل از شروع عمل لیزر چیست؟

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر حتی برای دستگاه لیزر الکس دایود که باید قبل از شروع آن باید انجام دهیم و رعایت کنیم عبارتست از:

1- از وکس کردن موهای زائد خود باید پرهیز کنیم.( اگر این کار را انجام داده ایم باید حداقل دو هفته صبر کنیم و لیزر درمانی را به عقب بیندازیم)

2- از برنزه کردن بدن خود دوری کنیم.

3- از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید حداقل یک هفته قبل از لیزر کردن خودداری نماییم.

4- از هر نوع شیوه ای که موهای زائد را از ریشه در می آورد از قبیل اپیلاسیون و بند انداختن و … خودداری نماییم.

5- مشاوره قبل از لیزر کردن با پزشک پوست و موی خود داشته باشیم تا پزشک شناخت کافی نسبت به مو، پوست و یا حساسیت و یا داروهایی که مصرف می کنیم، داشته باشد.

6- از مصرف داروهای ضد انعقاد خون از قبیل آسپرین و ماینوکسیدل و فنی تویین و راکوتان و کورتون و سیکلوسپورین و  … حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل لیزر و گاهاً در بعضی از این دارو ها تا شش ماه قبل از لیزر نیز ممنوعیت دارد، باید خودداری نماییم.

7- پاک کردن سطح پوست از هر گونه مواد آرایشی یا کرم های مرطوب کننده و یا نرم کننده که مانع ای برای رسیده نور لیزر به پوست می باشد باید خودداری نمود.

8- نداشتن هر گونه بیماری های مرتبط با عفونت پوستی و یا قارچ پوستی که می تواند تشدید کننده این نوع بیماری ها باشد، باید اجتناب نمود.

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن بعد از اتمام  عمل لیزر چیست؟

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن بعد از اتمام عمل لیزر که باید انجام دهیم و مد نظر باشد، عبارتند از :

1- بعد از انجام لیزر عدم قرارگیری در مقابل نور مستقیم نور خورشید باید مد نظر باشد و رعایت گردد.

2- از هر گونه خارش و یا مالیدن محل لیزر باید خودداری نمود. این حساسیت ها و قرمز شدن و خارش ها طبیعی است و نباید دست کاری شوند.

3- از کندن موهای زائد بعد از لیزر کردن جداً خودداری نمایید. این موها بعد از جلسه پنجم به بعد خود به خود می ریزند.

4- از حمام خیلی گرم بعد از لیزر حداقل تا سه روز بعد خودداری شود.

5- از حرکات ورزشی حرفه ای و با شدت بالا خوداری و پرهیز شود.

6- از برنزه کردن پوست چه قبل و چه بعد از لیزر کردن، حداقل سه هفته تا یک ماه باید خودداری گردد.

7- استفاده از کرم های ضد آفتاب SPF 30 می تواند کمک کننده و تاثیرگذار باشد و باید مورد استفاده قرار گیرد.

8- شیو کردن بعد از لیزر ضرر دارد و نباید این کار انجام شود. همانطور که حداقل 24 ساعت قبل از عمل لیزر شیو کردن لازم و ضروری است. ولی بعد از لیزر نباید حداقل تا دو هفته این کار انجام شود. 

تمامی موارد و نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن که نام بردیم، بای همه دستگاه های لیزر مو از جمله دستگاه لیزر کیوسوئیچ صدق می کند و خیلی ضروری است و باید با جدیت کامل انجام و پیگیری شود.

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو

آیا نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن برای تمامی مدل پوست و مو باید رعایت شود؟

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن برای تمامی مدل های پوست و مو باید انجام و مو به مو باید رعایت شود.

فرقی بین پوست سفید با موی مشکی و یا پوست تیره با موی کرکی و یا پرزی ندارد، تمامی و همه ی مدل پوست و مو باید در خصوص نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن قبل و بعد از لیزر به خوب رعایت گردد.

بهترین زمان برای انجام لیزر مو چه موقع است؟

خیلی از افراد این موضوع را شنیده اند که در فصل سرد سال و شش ماه دوم سال یعنی در فصل پاییز و زمستان بیشترین تاثیر را در از بین رفتن موهای زائد می تواند داشته باشد، ولی حقیقت امر این است که فرقی در زمان انجام لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر مو تیتانیوم اصلی و یا هر دستگاه لیزر دیگری از این خانواده نمی کند.

فقط در مواقعی منع زمانی وجود دارد که پزشک معالج محدودیت زمانی به علت استفاده بیمار از داروهای خاص را مد نظر قرار داده باشد و محدودیت زمانی برای رفع اثر دارو و یا بهبودی جسمی از نظر رفع بیماری تنها محدودیت زمانی می تواند باشد.

این موضوع نیز می تواند یکی از موارد و نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن باشد که نکته ظریف و قابل دفاعی می باشد.

نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو

چرا افراد بعد از امتحان کردن انواع مدل های رفع مو زائد در آخر سراغ لیزر کردن مو  زائد می روند؟

راه های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد، ولی هیچ کدام مثل لیزر کردن مو زائد همیشگی و دائمی نیستند. از نظر هزینه ای و قیمتی نیز هیچ کدام صرفه اقتصادی در حد و اندازه لیزر مو به صرفه نیستند، چون همیشگی نیستند.

افراد جامعه به این نتیجه رسیده اند که برای رفع موهای زائد خود باید به سراغ دستگاه لیزر مو پلاتینیوم با کیفیت و یا از خانواده این دستگاه بروند تا به صورت همیشگی از شر موهای زائد خود خلاص شوند.

این روش بر خلاف روش های اپیلاسیون و یا شیو کردن و یا وکس دیگر نیاز به تکرار هر روزه و یا هر هفته و یا حتی هر ساله وجود ندارد و این خود می تواند یکی از نکات حائز اهمیت در انجام لیزر مو بدن باشد.

ادامه
دیوایس لیزر ریمور موهای زائد اس اچ آر ایلایت برند سایان Super Hair Removal + خصوصیات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا