مقالات لیزر

مضرات لیزر برای زنان باردار | ضرر و خطرات استفاده زنان باردار از لیزر برای خود و جنین جیست؟

مضرات لیزر برای زنان باردار

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مضرات لیزر برای زنان باردار

مضرات لیزر برای زنان باردار تاکنون ثابت علمی نشده است و مطالعات و تحقیقات در این زمینه چیزی را نتوانسته پیدا کند که ضرر دارد، یا انجام این کار بی ضرر است، ولی این دلیلی نمی باشد که در زمان بارداری لیزر مو انجام داد.

بهتر است لیزر درمانی به بعد از زایمان موکول شود و این کار فعلاً و در زمان بارداری انجام نشود.

به علت تغییرات هورمونی در زمان بارداری در قسمت هایی از بدن زنان باردار موهای زائد بیشتری رشد می کنند. از جمله شکم، پاها، کشاله و زیر چانه از این نواحی هستند که نسبت به تغییرات موها، رشد پرپشت تر و ضخیم تری پیدا می کنند و باعث آزرده خاطر شدن زنان باردار می شود.

توصیه پزشکان در این دوره استفاده از تیغ و شیو برای از بین بردن موهای زائد است، که کم خطرترین نوع از حذف این موها می باشد.

پزشکان حتی انچام اپیلاسیون را به علت این که پوست زنان باردار در این دوره حساسیت بیشتری پیدا می کند و هر مواد و کرمی که بدن مالیده می شود را به سرعت به خود جذب می کند، توصیه نمی کنند و انجام این کار، احتمالاً می تواند برای جنین نیز مشکل زا باشد.

مضرات لیزر برای زنان باردار

 

چه زمانی برای لیزر درمانی مناسب است که اقدام کنیم؟

زمان مناسب برای لیزر درمانی برای زنان را باید بعد از حاملگی و  بعد از شیر دهی و تکمیل دوران شیرخواری فرزند تازه متولد شده بهتر است به تعوبق بیندازید تا مضرات لیزر برای زنان باردار  کم شود.

پیشنهاد پزشکان این است که بهتر است در دوران شیر دهی، یعنی دو سال بعد از زایمان نیز لیزر درمانی برای حذف موهای زائد انجام نشود. اما دلیل اثبات شده ای که لیزر ضرری برای مادران باردار و یا مادر شیرده داشته باشد وجود ندارد.

به چه دلیل در هنگام بارداری موهای زائد در زنان زیاد می شود؟

به علت وجود هورمون های زیاد در بدن زنان باردار و فعالیت آنها خون رسانی به نواحی مختلف بدن نیز زیاد می شود و این هورمون ها فعالیت دو چندان می گیرند و باعث رشد بیشتر و یا ضخیم شدن موها می گردد.

وجود هورمونهای مردانه یا آندروژن ها در تخمدان و یا جفت علت اصلی رشد موهای زائد در این دوره می تواند باشد. خبر خوشحال کننده برای زنان باردار این است که خوشبختانه بعد از پایان دوران بارداری فعالیت و رشد موهای زائد نیز متوقف می شود و رفته رفته از حجم و پرپشتی آن ها کم می شود و از بین می رود.

ازدیاد موهای زائد زنان در هنگام بارداری

چند جلسه برای لیزر درمانی نیاز است؟

معمولاً برای درمان موهای زائد بین شش تا هشت جلسه با استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم اورجینال باید وقت گذاشت و در این جلسات به مرور زمان از حجم و ضخامت موهای زائد کم می شود و در پایان تمامی موهای زائد ریشه کن می شوند.

در لیزر درمانی چون از اشعه غیر یونیزه استفاده می شود، گرمای شدید تولید می گردد و این گرما باعث ازبین رفتن ریشه موهای زائد می گردد.

لیزر درمانی با دستگاه لیزر پلاتینوم می تواند خیلی ایمن باشد و شاید برای بعضی ها و پوست های حساس کمی سوزش و قرمزی سطحی موقتی ایجاد کند و پزشکان از کرم ها و پمادهای بی حس کننده استفاده می کنند.

این پمادها به علت اینکه به سرعت از طریق پوست جذب می شوند ممکن است برای زنان باردار و جنین آن ها ایجاد مشکل  کند و به صلاح نیست که زنان باردار این کار را انجام دهند.

لیزر کردن موهای زائد مناطق حساس در زمان بارداری

لیزر کردن موهای زائد مناطق حساس به علت حساسیت بیش از حد، این نواحی به لیزر و ایجاد تغییرات به علت بارداری، اصلاً لیزر این نواحی توصیه نمی شود و باید از این کار اجتناب گردد.

این نواحی به علت نزدیکی بیش از حد به جفت و یا جنین می توان اثرات مخربی برای جنین داشته باشد و در این دوران تنها و فقط باید از ابزاری مثل تیغ و ژیلت و شیو برای از بین بردن موقت موهای زائد اقدام کرد.

درمان موهای زائدبیکینی و ازدیادآن در زمان بارداری

 

ادامه
لیفت و جوانسازی پوست با دستگاه Age Jet (ایج جت) | چگونگی لیفت پوست با دستگاه Age Jet

آیا لیزر درمانی و لیزر موهای زائد برای زنان باعث ایجاد ناباروری می گردد؟

بر اساس تحقیقات محدودی که انجام شده است، اثبات این که لیزر موهای زائد بر ناباروری زنان تاثیر منفی داشته باشد هنوز اثبات نشده و پایه علمی ندارد. طول موج پرتوهای لیزر به حدی کوتاه است که از چند میلیمتر هم فراتر نمی رود.

امواج لیزر اصولاً نمی تواند به بافت بدن و به صورت عمقی نفوذ کند و باعث تخریب سلولی و یا جهش آن ها گردد. پس جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و زنان قبل از بارداری می توانند با خیال آسوده نسبت به انجام این عمل زیبایی اقدام کنند و به صورت ریشه ای و همیشگی از شر موهای زائد خود رهایی یابند.

آیا هنگام لیزر موهای زائد متوجه بارداری خود شدید، می توان لیزر درمانی را ادامه داد؟

در اینجا سوال پیش می آید که خانمی که در حین درمان موهای زائد خود چند جلسه لیزر درمانی را پشت سر گذاشته است و در میانه راه متوجه می شود که جدیداً باردار شده است. در اینجا آیا می تواند ادامه درمان خود را پیگیری کند و یا اینکه باید کار متوقف شود.

در جواب این پرسش باید گفت که کار لیزر درمانی را باید سریعاً متوقف کرد و از ادامه کار به علت این که ممکن است به جنین آسیب برسد، وجود دارد و باید قید هزینه های انجام شده را زد و در وسط کار از خیر آن گذشت و آن را به بعد از زایمان و یا تا پایان شیر دهی که دو سال به طول می انجامد عقب انداخت.

آیا از کرم های موبر می توان به جای لیزر در زمان بارداری استفاده کرد؟

باید گفت استفاده از کرم های موبر و یا هر ماده شیمیایی دیگر در این زمینه اصلاً به صلاح نیست که استفاده گردد. این کرم ها به علت این که دارای ترکیباتی همچون تیوگلیکولیک کلسیم و سولفید باریم هستنند می تواند خطرات احتمالی برای جنین داشته باشند.

البته هنوز مدرکی و یا نمونه ای در این زمینه اثبات نشده است، ولی بهتر است از آن دوری شود. بهترین روش، شیو کردن و یا استفاده از تیغ و ژیلت می باشد. چون در این دوران شکم زنان باردار بیش از حد بزرگ شده است، استفاده از این موارد نیز باید با کمک از همسر خود انجام شود تا آسیب و بریدگی جلوگیری نگردد.

کرم موبر موهای زائد بدن

بازگشت موهای لیزر شده در زمان بارداری

بعضی از خانم ها از بازگشت موهای لیزر شده خود در زمان بارداری گله مند هستند و ابراز می کنند با هزینه ای که برای لیزر درمانی انجام داده اند، باز هم درگیر این موها شده اند که شرکت هایی که در زمینه فروش دستگاه لیزر موهای زائد فعالیت دارند، در پاسخ به سوال و گله مندی آنها گفته اند که این امر طبیعی و زود گذر است.

بعد از فارغ شدن و انجام زایمان، خود به خود این مسئله نیز مرتفع می شود و برگشت موهای زائد در زمان بارداری را می توان به تغییر هورمونی مرتبط دانست و بعد زایمان بدون هیچ مشکلی موهای زائد تماماً از بین خواهد رفت.

 

ادامه
نکات قوت و ضعف عمل لیزر رفع موهای زائد چگونه می باشد ؟ | دلایل مثبت و منفی لیزر مو کدامند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا